۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83419291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کرمان بیش از ۲ برابر متوسط کشور است

کرمان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در اقتصاد این استان بیش از ۲ برابر متوسط کشور است گفت: کرمان سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داشته و بخش کشاورزی سهم قابل ملاحظه ای در اشتغال و تولید نسبت به متوسط کشور دارد.

به گزارش ایرنا، حمید شیخ اسدی روز چهارشنبه در نشست بهبود فضای کسب و کار این استان گفت: رتبه های اول و دوم تولید بسیاری از محصولات باغی و کشاورزی در اختیار استان کرمان است، اما فاصله معناداری بین سهم بخش خدمات در اقتصاد استان  و متوسط کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: بخش خدمات ۴۲ درصد در اقتصاد استان سهم دارد و این عدد در کشورر بیش از ۵۰ درصد است که در این حوزه فاصله زیادی با متوسط کشور داریم و جای کار زیادی در این حوزه وجود دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار از الزامات جدایی ناپذیر استان است و تا زمانی که این محیط بهبود پیدا نکند، رشد بخش خصوصی و بهبود عملکرد بنگاه ها انجام شدنی نیست.

وی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده اما به نظر می رسد هنوز بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری امن و کسب و کار فراهم نشده است.

شیخ اسدی بیان کرد: غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه، رقابت غیرمنصفانه شرکت های دولتی و بخش خصوصی، سختی تامین منابع و دریافت تسهیلات از بانک ها، سختگیری قوانین کار و بیمه، بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات، رویه های ناظر بر کسب و کار، موانع اخذ مجوزهای کسب و کار و غیره از جمله موانع مطرح شده در بهبود فضای کسب و کار در استان کرمان از سوی فعالان اقتصادی اعلام شده است.

این نشست با حضور ئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی، مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه پنج کشور و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

۷۴۳۷/۳۰۲۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha