۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83419322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلوع اَبَر ماه سیاه در آسمان آمریکای شمالی

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83419322
طلوع اَبَر ماه سیاه در آسمان آمریکای شمالی

تهران- ایرنا- مردم آمریکای شمالی امشب شاهد طلوع پدیده نادر «ماه سیاه» در آسمان خود خواهند بود و از آنجایی‌که ماه امشب در مدار گردش خود در نزدیکترین فاصله نسبت به زمین قرار دارد، این ماه سیاه، اَبَر ماه نیز خوانده می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ماه سیاه که شبیه ماه نو است، آخرین بار در سال ۲۰۱۶ در آمریکای شمالی ظاهر شد. ماه سیاه به دومین ماه نو در بازه زمانی یک ماه گفته می‌شود و این پدیده معمولا تنها در سال‌های کبیسه رخ می‌دهد. 

اکنون بسته به اینکه مردم آمریکای شمالی در کدام ساحل قرار دارند، ماه سیاه یا ۳۱ ژوئیه و یا اول آگوست در آسمان مشاهده می‌شود به این معنی که این ماه یا دومین از دو ماه نو و یا اولین از دو ماه نو خواهد بود.

ماه‌های سیاه علاوه بر اینکه دومین از دو ماه نو در بازه زمانی یک ماه محسوب می‌شوند، به این صورت نیز توصیف می‌شوند که ماه سیاه زمانی بروز می‌کند که هیچ ماه کاملی در عرض یک ماه نباشد. این پدیده نادر هر ۱۰ سال یکبار رخ می‌دهد.

از آنجایی که تفاوت واقعی میان یک ماه سیاه و یک ماه نو معمولی به جز این حقیقت وجود ندارد که ماه سیاه برای دومین بار در یک ماه اتفاق می‌افتد اما تلاقی آن با سایر پدیده‌های قمری، ماه سیاه امشب را جذاب‌تر نیز می‌سازد، زیرا ماه سیاه امشب یک اَبَرماه خواهد بود به این معنی که ماه در حالت بدر به نزدیک‌ترین فاصلهٔ خود از زمین می‌رسد. در پدیده اَبَر ماه، ماه درخشان‌تر و بزرگتر از معمول دیده می‌شود. در نتیجه ماه تاثیر چشمگیری روی جزر و مد خواهد داشت.

 زمان بروز این پدیده در تاریخ ۳۱ ژوئیه، از ساعت ۱۱:۱۲ دقیقه شب به وقت منطقه زمانی شرقی (EDT) آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha