۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 2209
کد خبر: 83419865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزئیات برگزاری جشنواره ملی قصه گویی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات، زمان و نحوه برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره ملی قصه گویی کانون پرورش فکری در این استان را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، کبری اخلاقی نیا روز چهارشنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت: نام نویسی شرکت در این جشنواره و بارگذاری آثار متقاضیان در سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور به مدت یک ماه و از ۱۰ مردادماه تا ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸ انجام می شود.

وی افزود: سه گروه سنی شامل پسران و دختران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این جشنواره در سه بخش صحنه ای، فیلم ۹۰ ثانیه ای و مقالات علمی در سه مرحله استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می شود.

اخلاقی نیا عنوان کرد: فیلم ۹۰ ثانیه ای ویژه کودکان بالای سه سال و شامل خاطرات و داستان های زندگی شخصی آنان است.

وی ابراز داشت: زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره در کهگیلویه و بویراحمد به مدت یک روز و در فاصله ۲۵ شهریورماه تا ۲۰ مهرماه ۱۳۹۸ خواهد بود که در آن افراد برگزیده مشخص و تجلیل می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزیدگان مرحله استانی این جشنواره در استان راهی مرحله منطقه ای با حضور ۶ استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در قالب منطقه سه کشور شده و برگزیدگان آن نیز در مرحله کشوری حضور می یابند.

اخلاقی نیا اظهار داشت: آئین پایانی مرحله کشوری این جشنواره ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ (شب یلدا) در تهران برگزار و در آن از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل می شود.

وی افزود: پویش ملی «فصل گرم کتاب» با رویکرد و هدف ترویج روزافزون فرهنگ کتابخوانی بین ۲ قشر کودک و نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح تابستان امسال و روزهای چهارشنبه هر هفته در پارک ها و بوستان های سه شهر یاسوج، سی سخت و دوگنبدان اجرا می شود.

اخلاقی نیا عنوان کرد: در این طرح پس از برگزاری انواع برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی کتاب هایی به عنوان جایزه به کودکان و نوجوانان برگزیده و با هدف ترغیب هر چه بیشتر آنان به مطالعه اهدا خواهد شد.

وی ابراز داشت: تفاهم نامه همکاری بین ۲ اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) منعقد شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد اجرای این طرح ملی در استان حضور روزافزون قشر نوجوان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در فعالیت های اجتماعی به منظور پیشگیری از گسترش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بین آنان است.

اخلاقی نیا اظهار داشت: این طرح به زودی در سه شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، دوگنبدان و باشت اجرا می شود.

وی افزود: انجمن تخصصی ادبی با نام «سایه خیال» تیرماه امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقدمات و پیگیری های لازم برای افتتاح سه انجمن تخصصی دیگر شامل عکاسی، قصه گویی و هنرهای نمایشی در کانون پرورش فکری این استان انجام شده و به زودی راه اندازی می شوند.

اخلاقی نیا عنوان کرد: هم اینک ۱۶ مرکز فرهنگی، هنری وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل ۱۱ مرکز ثابت، پنج مرکز سیار و ۲ مرکز پستی است.

وی ابراز داشت: مرکز فرهنگی، هنری شهر مادوان شهرستان بویراحمد در حال ساخت بوده و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۷۵۳۵/۱۶۶۲   

    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha