۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۹
کد خبر: 83419875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکاب زنی دوچرخه سواران حامی جنگل های هیرکانی در آستارا خاتمه یافت

آستارا-ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: رکاب زنی دوچرخه سواران حامی جنگل های هیرکانی که از بابلسر آغاز شده بود در شهرستان آستارا خاتمه یافت.

مصطفی فلاح روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : دو دوچرخه سوار اهل استان مازندران به مدت چهار روز و با طی مسافت ۳۲۳ کیلومتر از بابلسر تا آستارا را رکاب زده و امروز  رو به روی پاسگاه محیط بانی اداره محیط زیست این شهرستان مورد استقبال قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: این دوچرخه سواران به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی و با شعار ترغیب مردم برای حفظ جنگل های هیرکانی و کاشت گونه های هیرکانی در باغ ها و پارک های استان های شمالی  کشور رکاب زدند.

وی با بیان این که جنگل های هیرکانی از جنگل های مهم جهان محسوب می شود اما قطع درختان و تغذیه احشام، جنگل های هیرکانی منطقه را تهدید می کند متذکر شد:  منابع طبیعی را باید وظیفه همگانی بدانیم و  با اجرای برنامه های مختلف، فرهنگ حفاظت از آن  نهادینه شود  . 

وسعت اراضی ملی آستارا که جنگل های هیرکانی را نیز شامل می شود، ۴۰ هزار هکتار است و ۳۲ هزار هکتار آن را بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، ون و شمشاد جنگلی تشکیل می دهد. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد. 

۷۱۰۵ /6030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha