۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83420777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد قانونی در انتظار شهردارانی که حق کتابخانه‌ها را پرداخت نمی‌کنند

شیراز- ایرنا- فرماندار شیراز با تأکید بر لزوم پرداخت اعتبارات نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی در شهرهای شیراز و صدرا اعلام کرد: با شهردارانی که بدهی‌های خود را به کتابخانه‌ها پرداخت نکنند، برخورد صریح و قانونی خواهد شد.

محمدرضا امیری روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با انتقاد از شهردارانی که اعتبارات قانونی کتابخانه‌های عمومی را پرداخت نمی‌کنند، عنوان کرد: موضوع پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و شهرداران نباید برای انجام آن بهانه بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهردارانی که این حق را پرداخت نمی‌کنند با دست خودشان به توسعه فرهنگی شهر ضرر می‌زنند.

فرماندار شیراز در این جلسه تصویب کرد که بدهی شهرداری‌های شیراز و صدرا به کتابخانه‌های عمومی، باید ظرف دو ماه آینده پرداخت شود.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز همچنین به ضرورت تعیین تکلیف کتابخانه شهر صدرا اشاره کرد و گفت: پرداخت هزینه زمین و واگذاری آن به مجموعه کتابخانه در اسرع وقت انجام خواهد شد تا به زودی شاهد کلنگ زنی این کتابخانه باشیم.

امیری در ادامه خواستار تسریع در افتتاح کتابخانه عمومی دو شهر داریون و خان‌زنیان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس شد و ابراز داشت: در شهرستان شیراز روستاهای واجد شرایط برای افتتاح کتابخانه نیز وجود دارد که باید برای آن ها نیز اقدام کنیم.

کتابخانه مرکزی شیراز در بلوار نیایش ساخته می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این جلسه با اعلام دو خبر خوش درباره کتابخانه های عمومی شهر شیراز عنوان کرد: در سال جاری موضوع زمین کتابخانه مرکزی شیراز پس از چند سال به سرانجام رسید و قطعه زمینی در بلوار نیایش با دستور استاندار انتخاب شد که مراحل قانونی واگذاری آن در حال انجام است.

روح‌الله منوچهری افزود: پروژه بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب پس از دو سال بررسی کارشناسی، از هفته جاری وارد مرحله اجرایی شده است.

وی در ادامه از پیگیری‌ها برای ساخت کتابخانه شهر صدرا سخن گفت و بیان داشت: زمینی که پیش از این برای ساخت کتابخانه عمومی صدرا واگذار شده بود، به دلیل هزینه بسیار آماده‌سازی، مناسب نبود؛ از همین رو با همکاری شرکت عمران و شورای شهر صدرا زمین دیگری به متراژ دو هزار متر در موقعیت مکانی مناسب برای ساخت کتابخانه صدرا اختصاص یافت که با  هزینه اندک در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

منوچهری ادامه داد: در صورت پرداخت نیم درصد شهر صدرا توسط شهرداری و با همکاری فرمانداری، ساخت کتابخانه شهر صدرا را شروع خواهیم کرد و به صورت فازبندی و در چند مرحله این کتابخانه ساخته خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با تأکید بر نیاز شهر صدرا بر ایجاد کتابخانه خاطرنشان کرد: تا زمان اتمام ساخت کتابخانه، نیز در صورتی که ساختمانی از سوی مسئولان شهر برای این منظور اختصاص یابد، کتابخانه عمومی صدرا در اسرع وقت تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

شهرداری‌ها مکلفند همه ساله حداقل نیم درصد  از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه ها در اختیار انجمن‌های کتابخانه های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

اخبار مرتبط