۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۴۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83421344
T T
۰ نفر
مقام سوری: آتش بس در ادلب منوط به اجرای توافق سوچی است

تهران – ایرنا – یک مقام نظامی سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد که در صورت اجرای توافق سوچی از سوی تروریست ها، آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب از نیمه های شب اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این مقام نظامی که نامش ذکر نشده است، افزود: تروریست ها در ادلب بایستی ۲۰ کیلومتر در عمق خط منطقه کاهش تنش عقب نشینی و سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود را از این منطقه خارج کنند.

بر اساس این گزارش، گروه های تروریستی از آغاز اعلام توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب به صورت پیوسته این توافق را با انجام حملات موشکی علیه مناطق امن و مواضع ارتش نقض می کردند که منجر به کشته یا زخمی شدن ده ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و خسارت های مادی به محصولات کشاورزی، منازل و تاسیسات زیربنایی شده بود.

روسیه و ترکیه با امضای توافق سوچی در شهریور ۱۳۹۷ بر ایجاد مناطق کاهش تنش در مناطق شمالی سوریه تاکید کردندو بر اساس این توافق قرار شد در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه (در ادلب)، محدوده غیرنظامی(عاری از سلاح) به عمق ۱۵-۲۰ کیلومتر ایجاد شود و این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل کنند.

۱۴۶ هزار تروریست از ۶۰ کشور جهان در سال های اخیر در استان ادلب سوریه حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha