۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83421476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه های عربستان در تامین امنیت حجاج ،اجرای طرح گشت های هوایی

تهران - ایرنا - تامین امنیت و مدیرت حرکت حجاج خانه خدا یکی از مهم ترین دغدغه های مسؤولان امنیتی عربستان سعودی اعلام شده و روز جمعه یکی از مقامات ریاض گفت که روزانه 70 گشت هوایی توسط بالگردها در مکه مکرمه انجام می شود.

به گزارش تارنمای روزنامه سعودی "الشرق الأوسط" که در لندن منتشر می شود،"سرتیپ "عبدالرحمن المشحن" معاون فرمانده نیروهای امنیتی مدیریت حرکت حاجیان در این باره گفت که مدیریت حرکت حجاج خود بخشی از سامانه امنیت عمومی است.

المشحن اضافه کرد: این مساله شامل تمامی مکان ها و مسیر حرکت حاجیان در مناطق مقدس می شود و این اقدامات تا پایان مراسم حج امسال ادامه خواهد یافت.

وی گفت: تمرکز نیروهای امنیتی بر برقراری امنیت و ایمنی حرکت جمعیت حجاج و کنترل ورود آنها به جاده منتهی به مراکز واقع در جمرات، جلوگیری از توقف حاجیان، ارائه خدمات بشردوستانه به تمامی زائران، جلوگیری از حمل بار توسط آنان و رویارویی با شرایط اضطراری خواهد بود.

سرهنگ عبدالوهاب همچنین اعلام کرد همچنین این پوشش هوایی برای آن است که مانع از ورود افراد و یا رانندگانی شود که زائران غیر قانونی را به مراسم می آورند.
سرلشکر المشحن ابراز کرد: پوشش هوایی برای سازماندهی حرکت حاجیان در منا درق 30 مسیر و 216 مرکز و در شهر مزدلفه از شش مسیر و 35 مرکز انجام می شود.
وی ادامه داد: نیروهای مدیریت سازماندهی حرکت حاجیان پیش از اعزام به محل و برای مأموریت، آموزش های لازم را دیده اند.
معاون فرمانده نیروی امنیتی سازماندهی حرکت حاجیان اضافه کرد: مسیر حرکت حاجیان در مشاعر مقدس شامل سه مرحله خواهد بود، نخست از ابتدای ماه ذی الحجه و تا هفتم این ماه ادامه خواهد یافت و حرکت در مسیر ها آزاد خواهد بود. مرحله دوم از هشتم ماه ذی الحجه و تا غروب روز نهم آغاز می شود که حرکت حاجیان از غرب به شرق خواهد بود. و مرحله سوم از مغرب روز نهم ذی الحجه شروع و تا غروب روز سیزدهم ادامه خواهد یافت و زائران از مسیر غرب به شرق حرکت خواهند کرد.
المشحن اضافه کرد: مسیر حرکت زائران از شرق به غرب شامل مسیرهای جاده "ملک عبدالعزیز"، خیابان "قصر"، خیابان المشاه المظلل، خیابان "الجوهره"، "خیابان "بازار عرب" و خیابان جدید "الف" و "ب" را شامل می شود.
معاون فرمانده نیروهای امنیتی مدیریت سازماندهی حرکت زائران در پایان اعلام کرد: اما مسیر بازگشت زائران پس از رمی جمرات از غرب به شرق است و بصورت شبانه روزی شامل جاده "ملک عبدالعزیز"، جاده "ملک فیصل"، "جاده "المعیصم" و جاده "الشعیبین"، پل "ملک عبدالله"، "پل ملک خالد" می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha