دعوت سخنگوی قوه قضاییه از هنرمندان برای ساخت آثار جنایی

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه در آیین رونمایی از مستند سینمایی «مهین» گفت: موضوعات قضایی و سوژه‌های جنایی برای تولید آثار هنری به ویژه مستند مناسب هستند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در آیین دیدار مستند «مهین» درباره ساخت آثار جنایی، گفت: موضوعات قضایی و به ویژه سوژه‌های جنایی  برای تولید آثار هنری مناسب هستند و اگر از آنچه که در مجموعه قضایی به ویژه در پرونده‌های جنایی رخ می‌دهد، با روایت صحیحی به جامعه ما منتقل شود، اثرات عبرت‌آموزی هم بر کسانی که فیلم را مشاهده می‌کنند، می‌گذارد و هم تلاش و زحمات کسانی را که در عرصه امنیت و عدالت فعالیت می‌کنند تا با کار خود عدالت و امنیت را به عنوان یک ارمغان به جامعه ایرانی اسلامی ما هدیه کنند، بازتاب خواهد یافت.

وی در ادامه به پیوند قوه قضاییه و جامعه هنری اشاره کرد و افزود: موضوعات قضایی و هنر ایرانی اقتضا می کرد که خیلی زودتر از این پیوندی برقرار کنند. قضا در جامعه ما و مکتب اسلامی، تاریخی طولانی دارد و هنر هم در جامعه ایرانی از افتخارات ماست.  گرچه سروده «هنر نزد ایرانیان است و بس» از خود ماست اما بیانگر یک واقعیت است.

اسماعیلی با ابراز تاسف از فاصله موجود میان حوزه هنر و قضا به مستند مهین اشاره و عنوان کرد: با این فیلم و با آثار هنری دیگری که در سال‌های اخیر از موضوعات جنایی و قضایی تهیه شده است، تلاقی و پیوندی میان این دو مجموعه ایجاد شده که البته ما معتقدیم در آغاز راه است و باید از اینجا به بعد این راه را با همدیگر بپیماییم.

سخنگوی قوه قضاییه، گفت: مجموعه قوه قضاییه از اینکه هنرمندان عزیز وارد موضوعات قضایی و جنایی شده و راوی واقعیت جامعه ما و مجموعه قضایی بشوند خصوصا در آثار مستند استقبال می‌کند. طبیعی است آثار مستند می‌تواند به لحاظ ارتباط با واقعیت پیوند بهتری را با مردم برقرار کند.

اسماعیلی سپس از کارگردان، تهیه کننده، عوامل فیلم و سازمان فرهنگی هنری اوج برای ساخت مستند مهین تشکر کرد.

در این مراسم مهدی مطهر، تهیه‌کننده این فیلم نیز درباره ساخت آن گفت: می‌توانستیم مهین را مخوف‌تر و دلهره‌آورتر نشان دهیم اما چون بحث‌های محتوایی برایمان مهم بود طبیعتا به  نکات موجز بسنده کردیم و بسیاری از مسائل را نگفتیم در صورتی که اگر کسانی دنبال گیشه یا جذابیت‌های ظاهری بودند شاید از بسیاری از این موارد راحت نمی‌گذشتند.

وی افزود: خوشبختانه در قوه قضاییه قانون جدیدی تصویب شده است که دیگر مجرمان را مجبور نمی‌کنند از حجاب چادر استفاده کنند اما چون فیلم ما در قانون قبلی تولید شد از متهم که چادری هم نبوده است، با چادر فیلمبرداری شده است. از کسانی که ممکن است برایشان سوتفاهم پیش بیاید، پیشاپیش عذرخواهی می‌کنم. تمام هم و غم ما در ساخت چنین فیلمی جلوگیری از به‌وجود آمدن مهین دیگری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha