۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83422634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امواج ناپایدار وارد آذربایجان‌غربی شد

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 83422634
امواج ناپایدار وارد آذربایجان‌غربی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار و ضعیف از امروز /شنبه/ وارد آذربایجان‌غربی شده و فعالیت خود را به طور متناوب تا ۲ روز آینده ادامه می‌دهد.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود امواج ناپایدار از امروز به شمال آذربایجان‌غربی است که باعث افزایش پوشش ابر، رگبار باران پراکنده همراه با رعد و برق است که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: این ناپایداری هوا تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری در استان تداوم دارد و بیشترین فعالیت‌های آن در بعداز ظهرها در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که در این مدت دمای هوا استان نیز بین سه تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: فعالیت این امواج کم‌دامنه و ضعیف در جنوب استان نیز در بعدازظهرها موجب وزش باد شدید خواهد شد.

در شبانه روز گذشته مهاباد، پلدشت و بوکان با ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان و تکاب با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوای ارومیه نیز بین ۱۸ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۹ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی واقع است و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این افزایش دما تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه‌اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha