۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۰۶
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83423544
T T
۰ نفر
وزیر دفاع آمریکا از پاسخ درباره پیوستن کشورهای آسیایی به ائتلاف دریایی طفره رفت

تهران- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا از پاسخ به اینکه چه کشورهای آسیایی به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس ملحق خواهند شد، طفره رفت و فقط به این سخن بسنده کرد که زمان، مشخص خواهد کرد.

به گزارش تارنمای هیل، مارک اسپر که برای شرکت در نشست مشورتی آمریکا و استرالیا به شهر سیدنی سفر کرده، در جمع خبرنگاران با کلی گویی مدعی شد: ما تا کنون تعهد چندین کشور برای پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس را داشته ایم و بزودی نیز شاهد ملحق شدن چندین کشور دیگر به این ائتلاف خواهید بود.

به دنبال درخواست آمریکا از کشورهای مختلف جهان برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس، تا کنون کشورهایی مانند اسپانیا، ژاپن و آلمان از پیوستن به این ائتلاف خودداری کرده اند.

آمریکا پیشنهاد کرده است؛ ائتلافی برای محافظت از مسیر حیاتی انتقال نفت در تنگه هرمز تشکیل شود و کشورهای اروپایی در آن مشارکت داشته باشند. واشنگتن اخیراً فشارها بر آلمان، فرانسه و بریتانیا را برای پیوستن به ائتلاف دریایی تنگه هرمز افزایش داده است.

انگلیس نیز خواستار تشکیل ائتلافی اروپایی برای حفاظت از امنیت عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز شده است.

تنش مرتبط با نفتکش‌ها در منطقه خلیج فارس، نخست با حمله به دو نفتکش آغاز شد که منشاء آن حملات، هنوز مشخص نشده است. پس از این حملات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند پهپاد آمریکایی را ساقط کرد و در  ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیرماه) یک نفتکش بریتانیایی به دلیل رعایت نکردن مسائل بین المللی توسط تهران توقیف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha