۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83424133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امواج ناپایدار در شمال آذربایجان‌غربی همچنان فعال است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار و کم دامنه‌ای که از دیروز وارد آسمان آذربایجان‌غربی شده تا فردا (دوشنبه) به ویژه در شمال استان فعال است و با خود بارش‌هایی به همراه خواهد داشت.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم فعالیت امواج ناپایدار در شمال آذربایجان‌غربی بوده و به افزایش پوشش ابر، رگبار باران پراکنده، همراه با رعد و برق منجر شده است؛ بر همین اساس احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت‌ این امواج ناپایدار طی بعداز ظهرها در شمال استان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت وضعیت جوی در مرکز و مناطق جنوب استان پایدار خواهد بود. 

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته بارش‌های رگباری در برخی مناطق استان گزارش شده که بیشترین مقدار آن در چالدران و به اندازه ۲ میلی‌متر ثبت شده است. 

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان و تکاب با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوای ارومیه نیز بین ۱۵ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۸ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

عصر روز گذشته بر اثر فعالیت این امواج ناپایدار و بارش شدید باران و تگرگ در مناطق مرزی سلماس، سیل در هفت روستای دیرعلی، سرای ملک، سیلاب، مغانجوق، صدقیان، حبشی و کنگرلوی این شهرستان روی داد که این حادثه تلفات جانی نداشت و خسارتی را به این مناطق وارد کرد.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی واقع است و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این افزایش دما تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه‌اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha