۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83424217
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عدم تامین منابع مالی مهمترین مانع کسب و کار در کردستان است
نشست کارگر وه رفع موانع تولید کردستان

سنندج - ایرنا - تامین نشدن منابع مالی مهمترین مانع کسب و کار کردستان از سوی مسئولان ارشد این استان در کارگروه رفع موانع تولید که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد، اعلام گردید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان روز یکشنبه در یکصد و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه اعتبار رونق تولید در کشور ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: سهم کردستان از اعتبارات مورد نظر تنها ۷۷ میلیارد تومان بوده است.
حسین فیروزی اضافه کرد: از ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به طرح بازسازی واحدها در کشور هم سهم استان فقط  سه میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سهم دیگر استان ها بسیار کم و ناچیز است.

وی افزود: مجموع اعتبارات جذب شده طرح بازسازی و رونق تولید در چهار استان برتر کشور به ترتیب سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: مجموع اعتبارات جذب شده طرح بازسازی و رونق تولید در کردستان نیز ۸۰ میلیارد تومان است.

فیروزی یادآور شد: مدیران بانک‌های استان‌هایی چون آذربایجان شرقی و زنجان با پرداخت مبالغ تسهیلات یک، ۲ و سه میلیارد تومانی برای واحدهای تولیدی کار نمی‌کنند بلکه آنها با مبالغ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی سر وکار دارند.

وی با بیان اینکه مدیران بانک‌های استان کردستان دهنیت شان را به مبالغ بالاتر از ۱۰۰ میلیارد تومان عادت دهند،  گفت: چرا بانک‌های استان در پرداخت یک میلیارد تومان ناتوان هستند و برای چندین سال پایین‌ترین استان در پرداخت تسهیلات هستیم.

فیروزی مهمترین مانع کسب و کار در کردستان را تامین نشدن منابع مالی دانست و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز، بی‌ثباتی مقررات و ضوابط و بی‌ثباتی قیمت‌ها عوامل مخرب فضای کسب و کار در کشور و به تبع استان ما است.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha