۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۳۹
کد خبر: 83424989
T T
۰ نفر
سهم ۱۹ هزار میلیارد ریالی خراسان رضوی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه

مشهد- ایرنا- از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری ۱۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال به خراسان رضوی اختصاص یافت که زمینه ایجاد ۲ هزار و ۵۲۱ فرصت شغلی در بخش صنعت و کشاورزی را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سهم بخش صنعت استان از این تسهیلات ۱۱ هزار و ۹۰ میلیارد ریال و برای ایجاد هزار و ۸۵۱ فرصت شغلی است.

علی رسولیان افزود: از این میزان تسهیلات، چهار هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی خطوط صنعتی و ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در حوزه صنعت استان، ۲۰ طرح صنعتی به ارزش ۷۴۰ میلیارد ریال تصویب و به بانکها ابلاغ شده اما از این تسهیلات تاکنون ۲۰ درصد به این استان تخصیص یافته است.

وی گفت: سهم بخش کشاورزی خراسان رضوی نیز از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، هشت هزار میلیارد ریال است که از این میزان هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته است.

رسولیان افزود: این تسهیلات در دو بخش "گلخانه ها و توسعه کشت گیاهان دارویی" و "مکانیزاسیون" اختصاص یافته و تاکنون به بخش گلخانه ها، سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در قالب ۶۷ طرح به بانکها ابلاغ شده است که با اجرایی شدن این طرحها برای ۶۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافته است.

وی گفت: نرخ سود تسهیلات بخش گلخانه ها برای مناطق کم برخوردار ۷ درصد و برای مناطق برخوردار ۹ درصد است اما نرخ سود تسهیلات در بخش مکانیزاسیون حدود ۱۵ درصد برای مناطق کم برخوردار و برخوردار است.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha