۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83425279
T T
۰ نفر
استاد دانشگاه شیامن چین: تحریم ظریف بیانگر خوی استیلاجویی آمریکا است

پکن- ایرنا- رییس مرکز تحقیقات خاورمیانه دانشگاه شیامن چین با اشاره به تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تحریم وزیر خارجه ایران بیانگر خوی استیلاجویی آمریکا بر جامعه بین المللی است.

"فان هونگدا" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمریکا باید بداند تحریم وزیر خارجه ایران نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه باعث افزایش تنش ها در منطقه و میان ایران و آمریکا خواهد شد.

وی افزود: ایالات متحده باید به این واقعیت آگاه باشد که صلح و ثبات جهانی به عنوان یک ضرورت تنها از طریق گفت و گو به دست می آید و با تحریم، فشار و زور مشکلی حل نخواهد شد.

رییس مرکز تحقیقاتی خاورمیانه دانشگاه شیامن چین تصریح کرد با تحریم ظریف، آمریکا در واقع اعلام کرده است که نمی خواهد با ایران ارتباط برقرار کند و همه آن چیزی هم که در مورد مذاکره و گفت و گو می گوید دروغ است زیرا وقتی وزیر خارجه یک کشوری را تحریم می کند چطور می تواند با آن کشور گفت و گو برقرار کند.

پروفسور فان هونگدا افزود: چنین رفتاری از آمریکا نه تنها پسندیده نیست بلکه کمکی به تقویت روابط کنونی ایالات متحده، ایران و امنیت خلیج فارس نیز نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه شیامن راه حل این مشکلات را گفت و گوی صادقانه دو کشور عنوان کرد و گفت ولی در شرایطی که آمریکا هر روز تحریم جدیدی علیه ایران اعمال می کند چنین گفت و گوهایی بعید است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر چهارشنبه گذشته به وقت واشنگتن از تحریم محمد جواد ظریف خبر داد بر اساس اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (اوفک)، دلیل تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام شده است.

ظریف پیشتر (اوایل تیر) که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

وزیر خارجه ایران افزود: «تنها تأثیر-و احتمالاً تنها هدفِ- قرار دادن من در فهرست تحریم، محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است و شک دارم که این کمکی به کسی بکند. مطمئناً این کار، احتمال تصمیم‌گیری از روی آگاهی در واشنگتن را محدود خواهد کرد».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha