آموزش و پرورش بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید کند

تهران- ایرنا- عضو هیأت دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین یک سند جامع و کامل است، اظهار داشت: زمان زیادی برای تکمیل این سند صرف شده و نیاز است توجه ویژه ای از سوی دولت صورت گیرد تا این سند مهم به طور کامل اجرایی شود.

به گزارش روز دوشنبه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، عادل پیغامی در بیست و نهمین نشست اندیشه ورزی بزم اندیشه با عنوان کالبد شکافی سند آموزشی ۲۰۳۰ ،‌ابتدا توضیح مختصری در خصوص روند شکل گیری قدرت در نظام جهانی ارائه کرد و گفت: حکمرانی جهانی بعد از انقلاب صنعتی به استعمار نوین تغییر شکل داد که تشکیل سازمان های مختلف جهانی در آن زمان مشخصه این محدوده تاریخی است. اواخر قرن بیستم استکبار جهانی به این دیدگاه رسید که نظام حکمرانی افقی نرم به جای نظام عمودی سخت جایگزین شود.

وی افزود: نظام استکبار جهانی تصمیم گرفت که حکمرانی با قدرت نرم و افقی نظامی مناسب تر برای ادامه حضور در عرصه و استفاده از این قدرت است. به همین منظور شاخص ها، معاهدات حرفه ای، استانداردهای علمی، شبکه های اجتماعی، زنجیره ها، تشکل های مردم نهاد غیرسیاسی و غیره را به عنوان ابزارهای حکمرانی نرم و افقی، ایجاد و از آنها سود برد.

پیغامی برای بیان این نوع حکمرانی نرم و افقی مثال ملموسی را در خصوص فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ارائه کرد و گفت: برای به طور مثال فیفا برای کشورها استانداردی تعریف می کند و اگر کشوری این استانداردها را رعایت نکند خود به خود کنار گذاشته می شود.   کشورها بدون آنکه فیفا دست به زور ببرد تمام خواسته های این نهاد را اجرا می کنند. همین مسئله حضور بانوان در ورزشگاه ها و یا استانداردهای برگزاری مسابقات از نمونه این قوانین است.

این استاد دانشگاه خطاب به همکاران و کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت کتاب های درسی و برنامه آموزشی باید طوری طراحی و برنامه ریزی شود تا کودکان این مملکت برای آینده آماده و تربیت شوند.

در پایان این نشست که در سالن همایش های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، تعدادی از کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سوالاتی را از سخنران برنامه پرسیده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha