۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83426814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت  پایگاه انتخاب رشته کنکور  در البرز راه اندازی شد

کرج – ایرنا- هشت پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ با رویکرد انتخاب رشته آگاهانه و امنیت شغلی آینده در البرز راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی  سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 فرایند انتخاب رشته داوطلبانی که در کنکور سراسری سال ۹۸ مجاز به انتخاب رشته شده اند از ۲۰ مرداد ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه دارد.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شوند، لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ و انجام مراحل انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی از روز پنجشنبه ۱۷ مردادماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار داده می‌شود و برای تمام داوطلبان قابل مشاهده و دریافت است.

هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و  زبان های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان دریافت کنند.

 انتخاب رشته تحصیلی یعنی تصمیم در مورد مسیر شغلی که قرار است سال ها در آن فعالیت کنید.

رغبت و علاقه داوطلبان باید مهمترین پارامتر تصمیم گیری افراد در مورد رشته تحصیلی و شغل آینده باشد.

مهمترین موضوع در انتخاب رشته صحیح، شناخت صحیح رشته ها و انتخاب رشته های مورد علاقه است.

برای شناخت بهتر رشته های فنی مهندسی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر ضرورت دارد آشنایی با توانایی‌های‌ لازم‌ هر رشته، موقعیت‌ شغلی‌ در ایران ، درس‌های‌ هر رشته‌ در طول‌ تحصیل‌ و گرایش های هر رشته و شرایط ادامه تحصیل فراهم آید.

انتخاب رشته صحیح در پایگاه های انتخاب رشته 

کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی اداره کل آموزش و پروش البرزدراین زمینه به ایجاد زیرساخت های لازم برای هدایت داوطلبان برای انتخاب رشته صحیح اشاره کرد و گفت: برای موفق شدن باید از افراد آگاه و با تجربه  کمک گرفت.

معصومه صبوحی دیزجی هدف از ایجاد پایگاه های مشاوره انتخاب رشته مجاز کنکور سراسری توسط آموزش و پرورش البرز را ارائه مشاوره های گروهی, فردی و نرم افزاری به منظور جلوگیری از فریبکاری مراکز غیر علمی ذکر کرد.

وی ازکمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی آنها در راستای کسب موفقیت های تحصیلی را از دیگر اهداف پایگاه های هدایت تحصیلی برشمرد.

صبوحی دیزجی گفت: در این پایگاه ها ۳۴ نفراز مشاوران متخصص و مجرب در پایگاه های انتخاب رشته کنکور حضور دارند .

وی بیان داشت: مشاوران مدارس در طول سال به طور مستقیم با دانش آموزان و خانواده ها  مرتبط بوده اند و به ویژگی های فردی و اجتماعی داوطلبان آشنایی کامل دارند.

دیزجی  تصریح کرد: مشاوران آموزش و پرورش بهتر می‌توانند درتعیین اولویت های رشته شهر ها به داوطلبان کنکور کمک کنند.

کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی، تحصیلی اداره کل آموزش و پروش البرزادامه داد: به محض اعلام نتایج مرحله اول، درالبرزبه کوشش اداره مشاوره ۸ پایگاه در مرکز مشاوره رازی و مراکز مشاوره آموزش و پرورش استان بجز شهرستان طالقان فعال و آماده خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور به داوطلبان شده است.

وی اضافه کرد: مراجعان علاوه بر بهره مندی از مشاوره های اختصاصی فهرستی رایانه ای از رشته های متناسب با رتبه و علاقه مندی را نیز دریافت می کنند.

صبوحی عنوان کرد: پایگاه های انتخاب رشته از هشت صبح تا ساعت ۲۰ آماده ارائه خدمات انتخاب رشته به داوطلبان کنکور سراسری ۹۸ است.

اطلاع رسانی جامع در کنار آرامش

مدیر کل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت : این پایگاه ها نقش موثری در پاسخ دهی به دغدغه های خانواده ها نسبت به این امر مهم و سرنوشت ساز دارند.

سالار قاسمی تصریح کرد: این پایگاه ها بر امر انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه نظارت دارند و مشاوره های مورد نیاز را به دانش آموزان ارائه می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری با استفاده از ظرفیت نیروهای مشاوره و متخصص به دانش آموزان خدمات لازم ارائه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  بیان داشت: در این پایگاه ها اطلاعات کامل به دانش آموزان ارائه می شود تا آنها با آگاهی از همه جزئیات انتخاب رشته این مسیر مهم را سپری کنند.

قاسمی اضافه کرد: دانش آموزن مجاز به انتخاب رشته برای شناخت به تمامی جزئیات انتخاب رشته و اشراف کامل بر آن باید صبر و حوصله به خرج دهند تا انتخاب رشته ای آگاهانه داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت : انتخاب رشته درست یکی از مهم ترین تصمیم های دوران زندگی افراد است که باید با علم کامل انجام شود.

قاسمی ادامه داد: در این پایگاه ها فرآیند انتخاب رشته با حداقل هزینه در محیطی آرام و ایمن برای دانش آموزان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه ها در مراکز مشاوره نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز دایر شده اند، یادآورشد: ۳۴ نفر از مشاوران تحصیلی مدارس و مراکز مشاوره روانشناختی رازی با تجربه این استان مسئولیت راهنمایی داوطلبین مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری  ۹۸ را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزآرامش خاطر ، امنیت ، انتخاب رشته صحیح ، هزینه مناسب ، راهنمایی دلسوزانه بر حسب علائق و نیاز جامعه را از جمله پیامدهای مثبت فعال شدن پایگاه های انتخاب رشته کنکور در این استان عنوان کرد.

قاسمی تاکید کرد: والدین به فرزندانشان فرصت دهند تا با بهره گیری از توصیه های مشاوران ، رشته دانشگاهی خود را که شغل آینده و زندگی آنان را ترسیم و رقم می زند ، انتخاب کنند و از هر گونه اجبار در این تصمیم گیری مهم بپرهیزند.

۳۹ هزار و ۳۶۷ نفر داوطلب در کنکور سراسری سال  ۹۸ در استان البرز  رقابت کردند که ۲۴ که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۷۷ نفر زن و ۱۵ هزار و ۱۹۰ نفر مرد بودند.

 کنکور سراسری سال ۹۸ در زیر مجموعه ۷ حوزه ملاک عمل به نام های دانشگاه فرهنگیان البرز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دانشگاه خوارزمی، آموزش و پرورش فردیس، آموزش و پرورش کرج، اشتهارد و ساوجبلاغ سازماندهی شد.

استان البرز ۶۴۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha