۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۸
کد خبر: 83426915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۴ نشریه و پایگاه خبری در آذربایجان‌غربی مجوز فعالیت دارد

مهاباد- ایرنا- رییس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷۴ نشریه مکتوب و پایگاه خبری در استان مجوز فعالیت دارد که مجوز تعداد زیادی از آن‌ها در چند سال اخیر صادر شده است.

امید سیاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع رسانه‌های استان ۱۲۰ نشریه به صورت مکتوب و ۵۴ پایگاه خبری به صورت الکترونیکی فعالیت می‌کنند که بخش زیادی از آن‌ها در ارومیه، مرکز استان متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: نشریات مکتوب استان شامل ۲ روزنامه، ۴۳ هفته‌نامه و چند فصلنامه و ماهنامه هستند که برخی از آن‌ها به صورت منظم و برخی دیگر به صورت نامنظم منتشر می‌شود و در دکه‌های روزنامه‌فروشی مناطق مختلف استان و حتی استان‌های همجوار در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی ۵۴ پایگاه خبری نیز دارای مجوز هستند که فعالیت خود را به صورت الکترونیکی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند و صاحبان آن‌ها یارانه‌های نقدی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند.

وی در خصوص قوانین اخذ مجوز راه‌اندازی پایگاه خبری نیز گفت: طبق قانون درخواست‌کنندگانی که حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالای ۲۵ سال سن داشته باشند می توانند در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اخذ مجوز پایگاه خبری ثبت‌نام کنند.

رییس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون ۳۵۰ خبرنگار در خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب استان فعالیت دارند، که ۵۰ درصد آنان از بیمه خبرنگاران استفاده می‌کنند.

«سیاح» با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۶ دوره مقدماتی و تکمیلی برای خبرنگاران استان برگزار شده، اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته روزنامه‌نگاری کشور برگزار شده و خبرنگاران استان از برگزاری این دوره‌ها به خوبی استقبال کرده‌اند.

از مجموع خبرنگاران، مدیر مسوولان و توزیع‌کنندگان نشریات  فعال در آذربایجان‌غربی بیش از ۲۰۰ خبرنگار عضو دایم یا افتخاری خانه مطبوعات استان هستند.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید؛ به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. 

۳۰۲۰/۳۰۷۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha