۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 2391
کد خبر: 83427314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع آمریکا: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه غیر قابل قبول است

آنکارا- ایرنا- مارک اسپر درباره تهدید ترکیه به شروع عملیات در شمال سوریه گفت: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه غیر قابل قبول است.

به گزارش شبکه خبری ان تی وی در روز سه شنبه، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و مناطق شرقی رود فرات اظهار داشت: ما با این عملیات مخالفیم و امیدواریم با آنکارا در این زمینه به توافق برسیم.

خبرگزاری فرانسه نیز در نقل قولی از مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: آمریکا باید به درخواست ما برای همکاری با گروه کردهای سوریه "ی.پ.گ" پاسخ مثبت دهد.

آمریکا از گروه های تروریستی در سوریه و همچنین ی.پ.گ در شمال این کشور حمایت کرده درحالیکه مدعی است حمایت از این گروه به علت مبارزه آنها با داعش بوده است.

ترکیه تا کنون از طرح "منطقه امن" آمریکا در سوریه ابراز نارضایتی کرده و گفته در صورت شکست مذاکرات عملیات خود علیه این گروه ها در مرز خود با سوریه را آغاز می کند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه چند روز پیش دوباره تهدید برای آغاز عملیات در شرق فرات را تکرار کرد.

خبرگزاری رسمی ترکیه (  آناتولی) گزارش داد که، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم مشترک افتتاح بیمارستان شهری بورسا و بزرگراه استانبول-ازمیر اعلام کرد: وارد عفرین، جرابلس و الباب شدیم و اکنون نیز وارد شرق فرات خواهیم شد.

وی افزود: این موضوع را به اطلاع روسیه و آمریکا رساندیم. چرا که در قبال ادامه حملات متجاوزانه از این مناطق به سمت کشورمان نمی توانیم ساکت بمانیم.

اردوغان در خصوص اظهارات تهدیدآمیز سایر کشورها علیه ترکیه در روند خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ از روسیه و سکوت اپوزیسیون ترکیه در قبال این تهدیدها گفت: به خاطر تضمین آرامش ملت ما باید این امر را انجام دهیم. با گروه‌های تروریستی پ.ک.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ، داعش و فتو مبارزه می کنیم و خواهیم کرد. هیچ کشور غربی در صورت مواجه با یکی از اتفاقاتی که از ۲۰۱۳ تاکنون برای ترکیه افتاده است، نمی توانست از جای خود بلند شود.

موضوع ورود نیروهای ارتش ترکیه به شمال سوریه گرچه پیشتر اتفاق افتاده است، اما این موضوع در روزهای اخیر موجب ناهماهنگی هایی با نیروهای آمریکایی شده به طوری که میان دو کشور در همین زمینه اختلافاتی بروز کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha