۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83428318
T T
۰ نفر

هنگ کنگ ۱۴۸ شورشی را دستگیر کرد

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۱
کد خبر: 83428318
هنگ کنگ ۱۴۸ شورشی را دستگیر کرد

پکن- ایرنا- پلیس هنگ کنگ اعلام کرد: در خشونت‌های روز دوشنبه (۱۴ مرداد) در نقاط مختلف هنگ کنگ ۱۴۸ شورشی را به اتهام تجمع غیرقانونی، حمله به پلیس و نگهداری اسحله تهاجمی دستگیر کرده است.

«تسه چون چونگ» سرپرست ارشد روابط عمومی پلیس هنگ کنگ روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: گروهی از افراد، تظاهرات صلح‌آمیز روز دوشنبه را به جنبشی سازمان یافته و خشونت های غیرقانونی تبدیل کرده و امنیت شهروندان را به خطر انداختند.

وی از دستگیر شدگان به عنوان «شورشی جنایتکار» نام برد و گفت: شورشی ها تظاهرات را مصداق «جنبش عدم همکاری» معرفی کرده اند که باعث فلج هنگ کنگ و ایجاد هراس در میان شهروندان شده است آن ها تظاهرات و راهپیمایی ها را تبدیل به خشونت کرده و به پلیس، اداره پلیس، خودروهای پلیس و تجهیزات پلیس حمله می کنند و قصد دارند فعالیت های پلیس را خنثی سازند. 

این مقام پلیس هنگ کنگ خبر داد در ۱۴ مرداد حوادثی مانند شلیک گلوله آهنی به پلیس، پاشیدن مایعات به پلیس و پرتاب بطری های بنزین به اداره پلیس گزارش شده که این اقدامات مانع خدمات رسانی فوری ۲۱ قرارگاه پلیس شده است.

تسه افزود: شورشی ها همچنین خیابان های اصلی در جزیره هنگ کنگ و شبه جزیره کولونگ را مسدود و کابل اصلی چراغ های راهنمایی را قطع و از حرکت قطارهای شهری ممانعت کرده اند.

در ادامه نا آرامی های هنگ کنگ که چین معتقد است با حمایت کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس روی داده است این جزیره بار دیگر روز دوشنبه نا آرام شد و برخی خیابان های شهر به صحنه زد و خورد میان پلیس و تظاهر کنندگان تبدیل شد، برخی تظاهر کنندگان در این اعتراضات پا را از تظاهرات صلح آمیز فراتر گذاشته و به پلیس و پاسگاه های پلیس حمله کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha