۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83431432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات خرده‌بانکداری در ۳۲۰ دفتر ICT روستایی ارائه می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طبق برنامه باید تمام دفاتر فناوری اطلاعات روستایی، خدمات خرده‌بانکداری را ارائه‌دهند که تاکنون ۳۲۰ دفتر در این راستا همکاری کرده‌اند.

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار ۷۹ درصد دفاتر ICT روستایی آذربایجان‌غربی خدمات بانکی ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: دریافت قبض، پرداخت تسهیلات و خدمات بانکداری الکترونیک از جمله خدماتی هستند که در این دفاتر ارائه می‌شود.

وی اعلام کرد: استقرار خدمات در تمام دفاتر موجود از جمله برنامه‌های این اداره کل است و در این راستا برای اخذ کد بانکی برای دفاتر تازه تاسیس در صورت احراز شرایط مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: مهمترین چالش برای توسعه دفاتر فناوری اطلاعات روستایی، الکترونیکی نشدن خدمات دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰۳ دفتر فعال فناوری اطلاعات روستایی دراین استان وجود دارد که ۲۵ دفتر مجوز خود را در سال جدید دریافت کرده‌اند.

جلیلی‌نژاد اظهار داشت: درخواست‌های تاسیس دفاتر فناوری اطلاعات به طور ماهیانه توسط پست بانک بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز صادر می‌شود و برای اخذ مجوز محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: با هدف بهره‌مندی مردم از خدمات بانکی در مناطق کم‌برخوردار از ۷۴ دستگاه خودپرداز ( ATM) منصوبه ۵۶ دستگاه آن با هزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف دسترسی روستائیان برای روستاهای فاقد هرگونه دستگاه خودپرداز بانکی ایجاد شده است.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha