«منصور غلامی» امروز - یکشنبه - در نشست خبری که با حضور نمایندگان اصحاب رسانه در باغ موزه نگارستان برگزار شد، درمورد حکم انفصال از خدمت رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: یکی از مواردی که از انتقال خبر گله مند هستم، در مورد خبر انفصال از خدمت سه رئیس دانشگاه بود. فعلا حکم انفصال از خدمت هیچ یک از روسای دانشگاه ها اجرا نشده است.
وی افزود: دو نفر بورسیه که برای استخدام در دانشگاه تربیت مدرس به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند اکنون در این دانشگاه مشغول به کار شده و مانند سایر اعضای هیات علمی از خزانه دولت حقوق دریافت می کنند.
وی یادآور شد: اما یکی از این استادان درمورد شماره استخدامی هم شکایت کرده بود که دریافت شماره استخدامی نیازمند طی مراحلی در سازمان امور استخدامی است.
وزیر علوم اظهار داشت: بررسی صلاحیت های آموزشی این بورسیه ها منطبق با آیین نامه مربوطه انجام می شود و شخص با اعتبار و بودجه دولت تحصیل می کند، به طور طبیعی وقتی برنامه استخدام باشد، دانشگاه و دولت حق دارند این شخص را ارزیابی مجدد کنند.
غلامی ادامه داد: بعد از پنج تا ۶ سال که این بورسیه ها تحصیل کردند، طبیعی است دانشگاه ها انتظار دارند در فرآیند به کارگیری آنها ارزیابی علمی انجام دهند. در همین مورد هم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه های دیگر در مسائل علمی مربوط به بکارگیری و مواردی از این قبیل نباید ورود یابند.
وی همچنین تصریح کرد: بنابراین محل اختلاف همین جا است و بورسیه هایی که مشکلات آنها حل شد، درس خود را خواندند و به دانشگاه ها برگشتند و دانشگاه ها به دلایلی عدم نیاز داشتند.
وزیر علوم گفت: به عنوان مثال در یکی از دانشگاه های شهرستانی ۲۹۰ بورسیه را معرفی کرده بودند که این تعداد بورسیه دقیقا به اندازه همان تعداد استادان آن دانشگاه بود. این دانشگاه از نظر نیاز به استاد، مجوز استخدام و بودجه مورد نیاز امکان جذب این تعداد بورسیه را ندارد.
غلامی یادآور شد: یک دانشگاه دولتی که متکی به بودجه دولت است، می گوید فقط تعدادی را که در راستای برنامه های رشته های تحصیلی دارد، جذب می کند و سایرین را نمی تواند بپذیرد.
وی افزود: تعدادی از دانشگاه ها برای این بورسیه ها عدم نیاز می زنند اما وزارت علوم آنها را به دانشگاه های دیگر معرفی می کند و تعدادی هم از این مسیر به سایر دانشگاه ها می روند و تعدادی هم فرآیند جذب آنها طول می کشد.
وزیر علوم تصریح کرد: برخی افراد بورسیه بر اساس قرارداد بورس خود اصرار دارند در محل دانشگاهی که تحصیل آنها به اتمام رسیده تدریس کنند اما این دانشگاه ها عدم نیاز زدند و این افراد به دیوان شکایت کرد و بر اساس اختلاف نظری که وجود داشت قاضی حکم داده است که به نظر می رسد قرارداد این بورسیه ها مقدم بر نظر و ارزیابی دانشگاه است.
غلامی همچنین اظهار داشت: صلاحیت علمی یکی از این بورسیه ها در هیات مرکزی جذب وزارت علوم تایید نشده اما دانشگاه محکوم به به کارگیری این فرد شد که الان هم مشغول به کار شده است.
وی یادآور شد: در این زمینه اختلاف نظری وجود داشت، روسای سه دانشگاه اصرار دارند جایگاه دانشگاه از نظر صلاحیت های علمی این افراد باید حفظ شود اما قاضی تاکید و تهدید کرده است که اگر حکم قاضی اجرا نشود حکم انفصال از خدمت می خورند چرا که به منزله عدم اجرای حکم تلقی می شود.
وی ادامه داد: به جای اینکه بحث را به یک نتیجه عملی برسانند بر موضع حکم ایستاده اند. فعلا با توجه به صحبت هایی که کردیم حکم هیچ یک از روسای دانشگاه ها اجرا نشده است.
دانشگاه آزاد باید ازطریق سازمان سنجش دانشجو بپذیرد
وزیر علوم همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه دانشگاه و آموزش ایرنا در مورد ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم، اظهار داشت: سنجش و پذیرش در کشور بر عهده سازمان سنجش بوده و این قانون لازم الاجرا است.
غلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد با توجه به تصمیمات شورای سنجش و پذیرش دانشجو موظف به اجرای مصوبات این شورا است و باید ازطریق سازمان سنجش دانشجو بپذیرد.
وی افزود: به دلایلی در سال های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی بخش هایی از فرآیند پذیرش دانشجو را انجام می داد اما امسال تلاش کردیم در آزمون ۹۸ دانشگاه آزاد در همه مقاطع تحصیلی از طریق آزمون دانشجو جذب کند.
وزیر علوم ادامه داد: این دانشگاه هم از همین فرآیند سازمان سنجش باید صندلی ها را پُر کند که این هماهنگی صورت گرفته است. اتفاقی که سال گذشته در حوزه گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد به دلیل ضعفی بود که در مدیریت و برنامه ریزی آن اتفاق افتاد.
غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد هم موظف به اجرای این مصوبات است تا این مشکلات پیش نیاید و در تمام مقاطع با آزمون سراسری دانشجو پذیرش می کند یا از همین کانال بررسی سوابق تحصیلی صورت گیرد که امیدواریم این فرایند دقیق تر اجرا شود.
دیوار بین جامعه و دانشگاه ها باید برداشته شود
رئیس پیشین دانشگاه بوعلی سینا همدان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد برداشته شدن دیوارهای دانشگاه گفت: دیوار بین جامعه و دانشگاه و دانشگاهیان باید برداشته شود. اینکه هر کسی احساس کند که می تواند از دانشگاه کمک بگیرد باید به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و استادان به عنوان مشاوران علمی و کسانی که می توانند با دانش خودشان بخشی از سوالات را پاسخ دهند، باید این ارتباط نزدیک را برقرار کنند.
وزیر علوم افزود: بخش خصوصی باید به محض اینکه با مشکل روبرو می شود فوری بگوید مشکل را با یک استاد دانشگاه حل می کنم. این مسائل دیوارهای غیرفیزیکی است که در سال های گذشته بلند بود و در سال های اخیر کوتاه تر شد.
غلامی تاکید کرد: ارتباط وسیع، گسترده و مستمر بین دانشگاهیان باید شکل بگیرد و ما از این مسئله حمایت می کنیم، بعد از این اتفاق می شود دیوارهای فیزیکی را هم برداشت؛ دیوارهای فیزیکی یک بخش اجرایی خاص خودش است و نباید مانع ارتباط بین جامعه و دانشگاه شود؛ در سایر کشورها تعداد دانشگاه های بدون دیوار زیاد است.
وی به دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان از بدو تاسیس دیوار نداشت. بنیانگذار این دانشگاه از ابتدا اعتقادی به دیوارگذاری در دانشگاه نداشت؛ البته اگر مسائل امنیتی پیش نیاید ضرورت دیگری برای بودن این دیوار وجود ندارد.
کنکوری ها می توانند از دانشگاه های محل زندگی خود بازدید کنند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در ادامه پاسخ خود به سوال برداشتن دیوار دانشگاه ها این خبر را داد که ترتیبی اتخاذ می شود تا داوطبان امسال کنکور با در دست داشتن مدرکی مثل کارنامه یا مشخصات داوطلبی از دانشگاه های محل زندگی خود بازدید کنند.
غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد صدور احکام سنگینی که برای تعدادی از دانشجویان صادر شده است، گفت: با همکاری قضات، پرونده تعدادی از دانشجویان را ختم به عدم صدور حکم کردیم یا این که حداقل هایی قائل شوند که به دانشجویان آسیبی وارد نشود.
وی افزود: در برخی موارد هم حکم صادر شده بود که قضات برای تجدید نظر همکاری و به دانشجویان کمک کردند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: در برخی موارد تجدیدنظر هم از نظر قاضی یک حکم قضایی برای افراد صادر شده بود که تعدادشان کم است و از دانشگاه ها خواستیم موارد را به دفتر حقوقی وزارت علوم منتقل کنند تا بررسی کنیم چگونه می توان این مسئله را حل کرد.
غلامی در پاسخ به پرسشی در مورد احکامی که برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران اعلام شده است، تاکید کرد: در مواردی که دانشجویان دچار مسائل قضایی می شوند، تا جایی که مسائل مربوط به حوزه دانشجویی و فعالیت های دانشجویان در فضای دانشگاه اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که در ذیل تشکل ها و انجمن ها صورت می گیرد، کمک به پیشگیری می کنیم چون دانشجویان تجربه لازم را برای احتراز از تخلفات قانونی ندارند.
وی تاکید کرد: در صورتی که تخلفات دانشجویان در فضایی خارج از دانشگاه ها رخ داده باشد، مثل سایر شهروندان هستند. دانشگاه ها شاید نتوانند پوشش کامل سراسری به مباحث قضایی دانشجویان در فضای جامعه بدهند و صرف دانشجو بودن شاید این ضرورت را ایجاب نمی کند.
غلامی گفت: در مورد اتفاقاتی که سال گذشته رخ داده بود قوه قضائیه سال گذشته همکاری خوبی داشت که از آنها تشکر می کنم اما وقتی پرونده قضایی باز می شود باید روند خود را طی کند.
وی تصریح کرد: بر خلاف قوانین و مقررات کشور نباید اقدام کنند و نگاه قضات به جوان بودن و کم تجربه دانشجویان هم وجود دارد که امیدواریم مستمر باشد.
استادان در فرصت های مطالعاتی به بخش صنعت وارد می شوند
وزیر علوم در بخش دیگری از این نشست خبری از تغییراتی برای ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها خبرداد و اظهار داشت: بر اساس ظرفیت آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی یک تغییر صورت گرفت تا استادان بتوانند با توجه به شرکت در فرصت های مطالعاتی داخل کشور وارد بخش صنعت شده و از پروژه های کاربردی در این بخش حمایت شود، البته این ظرفیت برای دانشجویان هم ایجاد شده است.
غلامی افزود: دانشگاه های وزارت علوم در سال های گذشته با با وزارتخانه های دفاع و نفت، سازمان محیط زیست و دستگاه های دیگر قراردادهای بزرگ داشت.
وی خاطرنشان کرد، برخی دانشگاه ها هم با قطعه سازان برای تقویت تولیدات داخلی همکاری های خود را شروع کرده اند.
وی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجموعه اصلی علمی کشور را مدیریت و هدایت می کند. در ذیل وزارت علوم دانشگاه های کشور را داریم که غیر از دانشگاه های گروه علوم پزشکی بقیه دانشگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی در این گروه قرار می گیرند و با واحدها و شعبه هایی که دارند الان قریب به دو هزار مرکز و موسسه و دانشگاه است.
وزیر علوم تصریح کرد: همچنین پژوهشکده ها و پژوهشگاه های تخصصی داریم که در حوزه علوم ویژه کارهای پژوهشی انجام می دهند؛ گروه بعدی پارک های علم و فناوری کشور هستند که در جریان انتقال دانش به تولید و انتقال فناوری برای تولید ثروت می پردازند.
ایران جزو ۱۶ کشور دارای حرف برای گفتن در صحنه علمی است
غلامی در مورد آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری از امروز اظهار داشت: برای تمام داوطلبان کنکور سراسری که از امروز انتخاب رشته می کنند آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در رشته های مدنظرشان قبول شوند.
وی افزود: کنار این جریان آموزشی، کارهای تحقیقاتی، بخش ویژه ای از وظایف دانشگاه ها است. تاثیرگذاری این خانواده بزرگ در هر جامعه، اساسی و بنیادی است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آموزش نیروی انسانی متخصص و کارشناس با هدف شناخت از کار، انجام تحقیقات مورد نیاز برای توسعه و در نهایت انتقال دانش به سطح جامعه صورت می گیرد که حاصل این مجموعه توسعه بر مبنای دانش است.
غلامی تاکید کرد: کشور در تربیت نیروی انسانی متخصص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه خود را به خوبی انجام داده است و تمام نیاز تخصصی نیروی انسانی کشور را خودمان تربیت می کنیم و اگر هم تعداد محدودی برای تحصیل در خارج از کشور با برنامه وزارت عتف اعزام می شوند صرفا برای انتقال دانش جدید صورت می گیرد و دستاورد خوبی برای نظام آموزش عالی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با حرکت در لبه های علم، ایران را در موقعیت های خوبی در کنار کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است و رتبه علمی ایران که حاصل تلاش همه استادان و محققان این کشور است، نشان می دهد ما در شرایط فعلی جزو ۱۶ کشور دارای حرف برای گفتن در صحنه علمی هستیم.
وزیر علوم همچنین گفت: در سال های اخیر با مسئله استفاده از یافته های علمی در صحنه اجتماع روبرو بودیم و سوال های زیادی از سوی افراد، نهادها، استادان و دانشجویان مطرح می شود که این جایگاه علمی کشور برای توسعه داخلی ما چقدر تاثیر داشته است که سوال بسیار خوب و مهمی است و می گویم در دهه گذشته به تدریج برای پاسخ به این سوال و محقق شدن اهداف پشت این سوال یعنی علم مفید و نافع برای جامعه تلاش زیادی صورت گرفته است.
غلامی با بیان اینکه در سال های اخیر به تحقیقات کاربردی توجه بیشتری شده است، یادآور شد: اعتبار پژوهشی برای پایان نامه های کاربردی پیش بینی شده است که در صورت محقق شدن هر مقدار از این ردیف بودجه، صرف کاربردی کردن این پایان نامه ها می شود.
اعتماد به نفس بالای داوطلبان علوم پزشکی
وی درمورد آزمون سراسری اظهار داشت: گروه علوم تجربی تورم زیادی از باب گرایش داوطلبان پیدا کرده که از دبیرستان ها شکل گرفته است. تعداد کلاس های علوم انسانی و ریاضی فیزیک در دبیرستان ها کم شده و به تعداد کلاس های علوم تجربی افزوده شده است.
وزیر علوم گفت: در آزمون سراسری تعدادی از رشته ها از جمله رشته های گروه علوم پزشکی و تعدادی از دانشگاه های بزرگ و معروف داریم که داوطلب ورود به این رشته ها زیاد است؛ بنابراین رقابت بر صندلی های این گروه فشرده است که ۱۵ درصد ورودی های دانشگاه ها را به خود اختصاص می دهند. بقیه رشته ها به تعداد داوطلبان و حتی بیشتر صندلی دارند.
به گفته وی، این ۸۵ درصد بدون آزمون و با آزمون می توانند روی صندلی های خود در دانشگاه بنشینند. اما اعتماد به نفس داوطلبان برای آن ۱۵ درصد رشته بالا است و همه شانس خود را برای این رشته های پزشکی امتحان می کنند.
وزیر علوم درمورد بازار کار برای این ۱۵ درصد از طرفداران رشته های پزشکی گفت: به این معنی نیست همه داوطلبان این رشته ها بازار کار دارند و بازار کار در طول زمان ایجاد می شود و در آینده برای رشته های غیرپزشکی بازار کار خوبی خواهیم داشت.
غلامی تاکید کرد: شاید این پالس اشتباهی باشد که از بازار کار گروه علوم پزشکی به داوطلبان داده می شود چون ظرفیت پذیرش از نظر امکانات محدود است.
به اینستاگرام بر نمی گردم
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه از چه زمانی بار دیگر به فضای اینستاگرام باز می گردید، تاکید کرد: فعلا برنامه ای برای بازگشت به اینستاگرام ندارم چون موضوعی که به خاطر آن اینستاگرام را ترک کرده ام هنوز حل نشده است. ولی در تلاش هستم رسانه دیگری فعال کنم.
غلامی گفت: این مدل فعالیت ها نیازمند فرصت است و تلاش می کنم بار دیگر به فضای مجازی بازگردم.
به گزارش ایرنا، وزیر علوم فروردین ماه امسال با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به دلیل برخورد غیر منطقی اینستاگرام و اطاعت از دولت آمریکا در محدود کردن و مسدود کردن صفحات برخی از کاربران ایرانی صفحه خودم را غیر فعال میکنم.
ساماندهی مراکز آموزشی
وزیر علوم در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد مشکلاتی که به تازگی برای دانشکده خبر ایجاد شد، اظهار داشت: وقتی تب گسترش مراکز دانشگاهی را بالا می بریم و مراکز بدون امکانات به خصوص در بخش خصوصی شکل می گیرد و اکنون هم تعطیل کردن آنها جزو اهداف نیست، همین اتفاقات رخ می دهد.
غلامی گفت: پختگی لازم در شکل گیری دانشگاه ها شکل نگرفته است و امیدواریم با برنامه ساماندهی این بخش به جای متورم شدن، مستحکم و پایدار شود و امیدواریم شاهد این اتفاقات نباشیم.
انتخاب رشته کنکوری ها
وی همچنین در مورد مراکزی که به صورت کاملا غیرمجاز اقدام به انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور می کنند، اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور یک سیستم نرم افزاری مجاری برای داوطلبان در نظر گرفته است اما هیچ موسسه و نهادی را برای انتخاب رشته توصیه نمی کند.
وی افزود: در این مقطع یکی دو هفته ای که استرس و اضطراب از سوی داوطلبان وجود دارد، تعدادی از مراکز سوء استفاده می کنند. نه می توانم بگویم پیشنهادات شان غلط است و نه می توانم آن را تایید کنم.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: داوطلبان از مشاوره سازمان سنجش استفاده کنند چرا که مقرون به واقعیت است و تجربهب سالیان طولانی را بر اساس آمارها در اختیار دارند و شانس قبولی داوطلب را نشان می دهند.
وضعیت بودجه دانشگاه ها
وزیر علوم در مورد مشکلات دانشگاه ها در مباحث تغذیه و مالی تاکید کرد: امسال دولت از نظر مالی مقداری ریاضتی عمل می کند، به طور اختیاری ۳۰ درصد از منابع درآمدی دولت متکی به بودجه و به طور اجباری بخشی از فروش نفت دچار وقفه شده است.
غلامی افزود: در اعتبارات دولتی محدودیت هایی اعمال شده اما تلاش می کنیم دانشگاه ها را از آسیب این ریاضت ها دور نگه داریم، سال های گذشته هم دولت در تامین کامل بودجه سایر دستگاه ها کامل عمل نکرد اما دانشگاه ها را به طور کامل پرداخت کرد.
وی خاطرنشان کرد: امسال هم در مسائل صنفی دانشگاه ها حمایت می شوند و در سایر هزینه ها هم این امیدواری وجود دارد. هر چند ما حرف را بعد از وقوعش می زنیم.
دانشگاه آزاد سهمی از بودجه دولت ندارد
وزیر علوم در پاسخ به پرسشی در مورد سهم دانشگاه آزاد از بودجه دولتی صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: دانشگاه آزاد یک بخش خصوصی بوده و طبیعی است که انتظار سهم داشتن از بودجه های دولتی با ماهیت غیردولتی بودن سازگار نیست. اما در حوزه رفاه دانشجویان، این قشر به عنوان شهروندان دانشجو مورد حمایت قرار می گیرند نه به عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی که به آنها نیز مانند دانشجویان دانشگاه های غیردولتی نگاه می شود و حمایت های یارانه ای برای آنها وجود دارد.
تفویض اختیار پذیرش دانشجو به دانشگاه ها
غلامی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد تفویض اختیار پذیرش دانشجو به دانشگاه ها گفت: ما یک قانون سنجش و پذیرش داریم که ظرفیت هایی برای پذیرش دانشجو در آن دیده شده است و از طریق همین ظرفیت ها به دانشگاه ها اختیار داده ایم، پس چیزی فراتر از قانون نیست.
وی خاطرنشان کرد: در دوره دکتری هم بخش مصاحبه از داوطلبان فعال است و هر تصمیمی که در مورد تغییر روش پذیرش در دانشگاه ها از جمله تفویض اختیارها صورت گیرد حتماً با مصوبه شورای سنجش و پذیرش باید باشد.
موافقت وزیر علوم با یک انتقال
وزیر علوم در پاسخ به آخرین پرسش خبرنگاران در مورد انتقال دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاملاً موافق انتقال دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم به وزارت بهداشت هستم و هیچ جای دینا هم این تفکیک وجود ندارد.
غلامی افزود: پیش از این هم با وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره صحبت کرده بودم؛ امیدواریم به تدریج با حفظ ماموریت های دانشگاه های علوم پزشکی وارد این انتقال شویم.
واقعیت ها باید بدرستی منتقل شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای این نشست خبری با تبریک روز خبرنگار وظیفه مسئولان و خبرنگاران را تولید اطلاعات، تعیین و تشخیص مخاطبان و برنامه ریزی برای اثرگذاری مطلوب دانست و گفت: اعتقاد داریم که حقیقت و واقعیت های موجود باید همانطور که وجود دارد، منتقل شود.
وی افزود: ما در عصر خاصی به نام انفجار اطلاعات زندگی می کنیم، اثرگذاری اطلاعات در این دوره از زمان برای بسیاری از مقاصد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اجتناب ناپذیر است و عموما برنامه ریزی های جدی و گسترده ای در دنیا توسط مجموعه نظام ها، سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که نظام جهانی را مدیریت می کنند، انجام می شود.
وی یادآور شد: ضرورت توجه به این مطلب از این بابت مهم است که اگر قرار است هویتی در ساختار نظام جهانی امروز حفظ کنیم حتما باید با این پدیده و مجموعه به صورت فعال برخورد کرد.
وزیر علوم اظهار داشت: نگاه هایی که به منابع اطلاعاتی معطوف است باید مبتنی بر اهداف و برنامه های خاص هر مجموعه باشد، به خصوص در ایران به طور قطع سیاست ها و برنامه های ویژه مبتنی بر نگاه اسلامی در مدیریت جامعه و حضور در جامعه جهانی داریم و اینکه بسیاری از جریان های بیرونی هم برای تقابل و اثرگذاری برنامه ریزی و فعالیت می کنند.
غلامی ادامه داد: جریان اطلاعات در مجموعه درونی یک بحث است و انتقال اطلاعات و به اشتراک گذاری در فضای جهانی بحث دیگری است که باید آن را به متخصصان امر سپرد.
وی تاکید کرد: وظیفه هر یک از خبرنگاران ومسئولان در تولید اطلاعات، تعیین و تشخیص مخاطبان و برنامه ریزی برای اثرگذاری مطلوب است و اعتقاد داریم که حقیقت و واقعیت های موجود باید همانطور که هست منتقل شود.
وزیر علوم تصریح کرد: در واقع این اخلاق اسلامی که در بخش های مختلف زندگی ما باید حضور و اثر داشته باشد در همه حرفه ها از جمله حرفه اطلاع رسانی هم به عنوان یک اصل محوری مورد توجه است از این رو اطلاع رسانی ها با ظرافت و دقت بیشتری باید صورت گیرد که مسئولیت افراد را هم حساس تر می کند.
غلامی گفت: در فضای جهانی شاید با بسیاری از بی اخلاقی ها در حوزه اطلاع رسانی روبرو باشیم، برای اینکه سیاست های خاصی به هدف برساند اما در فضای نظام اسلامی، اصالت و تقدم با اخلاق حرفه ای است.
نظر شما