۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83435599
T T
۰ نفر
گزارش روزنامه آلمانی از ناکامی های عربستان در جنگ یمن

تهران - ایرنا - نشریه «بیلد» در گزارشی، از دست دادن امارات به عنوان متحد اصلی عربستان و پشت کردن جدایی طلبان در جنوب این کشور به ریاض را شکستی دیگر برای «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در جنگ یمن ارزیابی کرد.

این نشریه آلمانی در گزارشی ضمن پرداختن به آخرین تحولات یمن، از سخت تر شدن کنترل اوضاع این کشور برای سران عربستان سعودی خبر داد.
به نوشته بیلد، جنگ در یمن هر روز بیشتر در حال بدل شدن به یک فاجعه بی پایان برای «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است.
وی به تازگی با مشکلات جدیدی نیز مواجه شده است؛ اصلی ترین متحد ریاض یعنی امارات از این جنگ عقب کشیده و نیروهایی که تا کنون با حمایت ائتلاف سعودی می جنگیدند، به مخالفان آن تبدیل شده اند.
این در حالیست که جنگ یمن با وجود بر جا گذاشتن حدود ۹۰ هزار کشته و ویرانی های فراوان، هیچ دستاوردی برای ریاض نداشته است.
در چنین موقعیتی نیروهای جدایی طلب در جنوب یمن با حمله به عدن و تصرف کاخ ریاست جمهوری، اوضاع جنگ در این کشور را تغییر داده اند.
این شبه نظامیان که تا کنون برای عربستان می جنگیدند، اقدام به صف آرایی در مقابل ریاض کرده و سعودی ها را واداشتند که این بار جنگنده های خود را برای بمباران عدن به این منطقه اعزام کنند.
به این ترتیب سعودی ها با دشمن جدیدی مواجه و ناچار به جنگیدن در دو جبهه شده اند که این مساله وضعیت را برای بن سلمان دشوار تر می کند.
ولیعهد سعودی عربستان را از سال ۲۰۱۵ و به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» وارد جنگ یمن کرده اما نه تنها موفق به بازگرداندن وی به قدرت نشده، بلکه اکنون باید با جدایی طلبان جنوب نیز بجنگد.
بنا بر اعلام سازمان ملل متحد درگیری‌ها بین نیروهای یمنی مورد حمایت ائتلاف به رهبری عربستان در عدن، طی چهار روز گذشته حدود ۴۰ کشته و ۲۶۰ زخمی برجا گذاشته‌است.
بدنبال این درگیری ها، عربستان در حمایت از نیروهای دولتی در این بندر دست به اقدام نظامی زده‌ و همزمان نیز وزیر کشور دولت هادی از رئیس‌جمهوری و ریاض انتقاد کرده‌است.
درگیری‌ها بین نیروهای مورد حمایت ائتلاف به رهبری ریاض، در یک سو شبه‌نظامیان حامی «مجلس انتقالی جنوب» و در دیگر سو نیروهای حامی دولت عبد ربه منصور هادی، آخر هفته گذشته و در جریان مراسم تدفین «منیر یافعی» فرمانده گروهی که گفته می‌شود مورد حمایت امارات است، آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha