۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰
کد خبر: 83436812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گالری گردی با «خانم و آقای هنرمند»

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰
کد خبر: 83436812
گالری گردی با «خانم و آقای هنرمند»

تهران- ایرنا- «خانم و آقای هنرمند» در کنار «انعکاس»، «هنر برای همه»، «سری قایق»، «اولین نقاش» و «شادوف» عناوین نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی است که در پایان هفته کار خود را آغاز می‌کنند.

"هنر برای همه" در گالری لاله

چهارمین نمایشگاه آثار گروهی هنرمندان خودآموخته در راستای گسترش رویکرد "هنر برای همه" عصر جمعه در گالری لاله برگزار می‌شود و تا ۷ شهریور دایر خواهد بود.

نگارخانه لاله در ادامه رویکرد به هنرمندان خودآموخته و با هدف بسترسازی برای شناسایی و معرفی این هنرمندان، چهارمین نمایشگاه آثار گروهی از هنرمندان خودآموخته را در راستای گسترش رویکرد "هنر برای همه" که از اهداف پیش روی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، برگزار می کند تا زمینه‌های ظهور خلاقیت‌های هنری را در دیگر افراد جامعه فراهم آورد.

این نمایشگاه دربردارنده آثار نقاشی و حجم از ۱۱هنرمند خودآموخته با ویژگی‌ها و گرایش‌های متنوع و خلاقانه است. تفاوت این رویداد با دوره‌های پیشین در این است که علاوه بر نمایش آثار ۵ هنرمند خودآموخته شناخته شده، آثار ۶ هنرمند جدید نیز با همکاری موزه مکرمه قنبری معرفی می‌شود.

مـکرمه قـنبری، عـلیخان عـبداللهی، فـیروزه یـزدانی، صغری عبداللهی، پروین جلالی، لیلا تبریزی(نازی خاله)، آمـنه قنبری(دَدِه آمنه)، هـاجر نـصیری، فـاطـمه عـلیزاده، مـحمد عـلی شـیخی عـزیزی و حـسین شـعبانـی هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه درخیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله در نگارخانه لاله برگزار می شود.

"سری قایق" در گالری هما

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های محمد عباسی با عنوان "سری قایق" جمعه ۲۵ مرداد در گالری هما افتتاح می شود و  تا سه شنبه ۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک است.

"اولین نقاش" در گالری آس

نمایشگاه انفرادی نقاشی های جاوید عندلیب با عنوان "اولین نقاش" جمعه ۲۵ مرداد در گالری آس افتتاح می شود و  تا دوشنبه ۴ شهریور ادامه خواهد داشت

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «اولین نقاش یعنی انسانی که برای اولین بار نقاشی کرد. مسلما نه با هدف خلق یک اثر هنری بلکه با انگیزه‌ای مشابه با اولین شکارچی، اولین کشاورز و ...؛ با انگیزه بقا. هرچند که اصل این نیاز تا به اکنون و در هنرمند امروزی نیز کم و بیش ثابت باقی مانده اما مفهوم و کارکرد اثر هنری به طور قطع، دچار دگرگونی بسیار شده است.

اینجا نقاشی می‌تواند گریزی باشد برای تجربه دوباره اولین‌ها، بازگشت به اصالت معنا.»

این نمایشگاه در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ واقع شده است.

"شادوف" در نگارخانه شیث

نمایشگاه انفرادی نقاشی های چکامه تارنما با عنوان "شادوف" عصر جمعه در نگارخانه شیث افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی واقع شده است.

"انعکاس" در نگارخانه انتظامی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان "انعکاس" عصر جمعه در نگارخانه انتظامی افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برگزار می شود.

"نان و سیرک" در گالری دستان

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های الیکا هدایت با عنوان "نان و سیرک" جمعه ۲۵ مرداد در گالری دستان +٢ افتتاح می شود و  تا ۲۲ شهریور ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ی دوم برگزار می‌ شود.

"خانم و آقای هنرمند" در گالری فرمانفرما

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی "خانم و آقای هنرمند" با گردآوری فریدون فربود و رودابه نژاد جمعه ۲۵ مرداد در گالری فرمانفرما افتتاح می شود و  تا جمعه ۱۵ شهریور به کار خود ادامه خواهد داد.

گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ واقع شده است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: در این نمایشگاه، تجربه هنرمندانه زندگی مشترک میان زوج‌های هنرمند که گونه ای دیگر از زندگی را پیش‌رویمان خواهند گذاشت به نمایش در می آورد و به این موضوع می‌پردازد که آیا زوج‌های هنری، زندگی مشترکشان را هنرمندانه تجربه کرده اند یا مانند زوج‌های شاغل در هر رشته کاری دیگری تنها زندگی را نگریسته اند. "

همچنین گالری فرمانفرما در این نمایشگاه نشست "تحلیل روانکاوانه آثار توسط متخصصین" را در روز سه شنبه ۹۸/۰۵/۲۹ مصادف با عید مبارک غدیر خم ساعت ۱۷:۳۰  میزبانی خواهد کرد.

"رخ" در آریانا

نمایشگاه عکس علیرضا جعفری با نام "رخ" ۱۸ مرداد در گالری آریانا برپاست. این نمایشگاه به نشانی الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹ برپاست.

"منتخب" در گالری اعتماد

منتخبی از مجموعه اعتماد؛ عنوان نمایشگاهی است که از ۱۸ مرداد تا ۱۹ شهریورماه در گالری اعتماد ۱ برپاست. این گالری در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ قرار دارد.

"منظر" در گالری امکان

نمایشگاه طراحی گلناز حسینی با عنوان "منظر" ۱۸ مرداد تا اول شهریورماه در گالری امکان به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوم، پلاک ۳، زنگ یک برپاست.

"تن" در گالری ایده

نمایشگاه نقاشی مریم مقدم با نام "تن" ۱۸ تا ۲۹ مرداد در گالری ایده به نشانی کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ٢٦ میزبان علاقمندان به هنر است.

چیدمان در گالری اُ

نمایشگاه گروهی چیدمان با آثاری از آرفه آراد، مریم اشکانیان، آریا تابنده‌پور، مهدی دندی، مهسا کریمی‌زاده، مهسا مرسی و پیام مفیدی ۱۸ تا ۳۰ مرداد در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

"ماهی‌ها در باغ" در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه نقاشی نیوشا نیوژپور با عنوان "ماهی‌ها در باغ" از ۱۸ مرداد تا اول شهریورماه در گالری باغ موزه ایرانی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی برپاست.

"هفته‌ پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران" در خانه هنرمندان

گالری‌های مختلف خانه هنرمندان ایران این هفته میزبان چهار نمایشگاه مختلف هستند. دومین "هفته‌ پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران" با نمایشگاه مروری بر منتخب آثار منیر و محمدمهدی قان‌بیگی در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. همچنین دومین نمایشگاه گروه هنری "توما" با موضوع تصویری سازی و مجسمه در دو گالری میرمیران و پاییز افتتاح خواهد شد. نمایشگاه نقاشی‌های اسماعیل خلج نیز در گالری ممیز افتتاح می‌شود.

نمایشگاه عکس‌های سیاوش جعفری نیز با عنوان "پُرسه" در گالری بهار برپا خواهد شد.  علاقه‌مندان به هنر می‌توانند تا ۲۹ مرداد به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

"پهنه‌ای از رنگ" در گالری خط سفید

نمایشگاه نقاشی گلرخ بخشی با نام "پهنه‌ای از رنگ" ۱۸ تا ۲۸ مرداد در گالری خط سفید به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ برپاست.

"اشکال دینامیک" در گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه آثار نقاشی علی رضوی با عنوان "اشکال دینامیک" ۱۸ مرداد تا اول شهریورماه در گالری زیرزمین دستان، به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ میزبان علاقمندان است.

"نقش خود" در سرزمین هنر

نمایشگاه گروهی نقاشی "نقش خود" با گردآوری سعید احمدزاده ۱۸ تا ۲۸ مرداد در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ میزبان هنردوستان است.

"سه. صفر" در گالری سلوک

نمایشگاه عکس و چیدمان علی خاتم‌ساز با نام "سه. صفر" ۱۸ تا ۲۸ مرداد در گالری سلوک به نشانی خیابان فرشته، خیابان تختی، کوچه یکم، پلاک ۱ برپاست.

"ساسپریا" در گالری شیرین

نمایشگاه نقاشی امیر راهساز با نام "ساسپریا" و نمایشگاه حجم الهام خاکپاش با نام "شبه مجسمه"  ۱۸ تا ۳۰ مرداد در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

"سه در سه" در کانسپت استور اردیبهشت

نمایشگاه طراحی، نقاشی و حجم "سه در سه" با آثاری از محمد رامشه، قدرت رفیعی و آرمین عالیان ۱۸ مرداد تا ۸ مهرماه در کانسپت استور اردیبهشت به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپاست.

"تجسمی" در گالری محسن

نمایشگاه آثار عماد انوشیروانی، آزاده باربد و امید مهدیزاده ۱۸ تا ۳۰ مرداد در گالری محسن برپاست. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ قرار دارد.

"نخش" در گالری والی

نمایشگاه "نخش" آثار مینا رشیدی، سمانه مطلبی، ابوالفضل معصومی و شیرین میرجمالی ۱۸ تا ۲۶ مرداد در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

"شهر گناه" در گالری ویستا

نمایشگاه نقاشی ابراهیم حسن‌زاده با نام "شهر گناه" ۱۸ تا ۲۸ مرداد در گالری ویستا برپاست. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

"بزرگان آبرنگ در آوای هنر"

گزیده آثاری از بزرگان آبرنگ ایران تا ۲۵ مرداد در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بوسنی، بن‌بست پناهی، پلاک ۱ به نمایش درمی آید.

"صد اثر، صد هنرمند" در گالری گلستان

نمایشگاه "صد اثر، صد هنرمند" تا ۳۰ مرداد در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می‌شود.

"تابستانه" در گالری ماه

نمایشگاه تابستانه گالری ماه تا ۲۶ شهریور در گالری ماه برپاست. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ قرار دارد.

"اقلیم حیرانی" در مرکز نبشی

نمایشگاه عکس محمد صیاد با نام "اقلیم حیرانی" تا ۸ شهریور در مرکز نبشی به نشانی میدان هفت تیر، خیابان کریم‌خان، خیابان استاد نجات‌اللهی، کوچه‌ خسرو، پلاک ۵١ برپاست.

"صد اثر، صد هنرمند" در گالری گلستان

نمایشگاه "صد اثر، صد هنرمند" تا ۳۰ مرداد در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می‌شود.

"طراحی" در گالری هور

نمایشگاه آثار طراحی نازیلا مقدم تا ۲۸ مرداد در گالری هور برپاست. این گالری در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha