۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 1451
کد خبر: 83437804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره رضوی فرصتی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: جشنواره رضوی، فرصتی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و باید از این فرصت‌ها برای گسترش آن استفاده کنیم.

محمدعلی طالبی چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین‌های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در محل باغ دولت آباد یزد برگزار شد، افزود: استان علمای بزرگی دارد که هر کدام نمونه‌ای از توانایی و ظرفیت علمی و فرهنگی یزد هستند و امروز هم  باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی و حضور در چنین جشنواره‌ها و مسابقاتی که در حقیقت ارزیابی از توان استان‌هاست جایگاه برجسته‌ای داشته و مدافع این پیشینه فرهنگی باشیم.

استاندار یزد اظهار داشت: اگر بخواهیم داشته‌های فرهنگی را حفظ و آن را نشر دهیم و جایگاه بلندی که در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی داریم، باید آن تقویت کنیم و همه توان و تلاش خود را در بخش‌های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی و دیگر نهادهای عمومی و با حضور و مشارکت مردم به کار ببیندیم  واز این ظرفیت‌ها استقاده کنیم.

وی ادامه داد: جای خوشحالی است که با نام و یاد امام هشتم بزرگترین رویداد فرهنگی در رشته‌های مختلف صورت می‌گیرد که یکی از بهترین رشته‌هایی که به اعتلا و رشد دانش مردم منجر می‌شود جشنواره کتابخوانی رضوی است.

همچنین مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت:  تاکنون ۹ جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شدکه برای سومین سال این نهاد افتخار میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی را دارد.

« رقیه دوست فاطمیها» ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳۵ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

مدیرکل نهاد کتایخانه‌های عمومی یزد گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر شرکت کنندگان در بخش آنلاین و ۱۵ هزار نفر نیز در بخش مکتوب شرکت کردند و یک پنجم آنها از  شهرستان یزد بودند و به همین دلیل بیشترین برگزیده مربوط به مرکز استان است که ۶۰ نفر را شامل می‌شود.

دوست فاطمیها ادامه داد: همچنین از بین چهار برگزیده ملی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از استان چهار نفر از شهرستان‌های یزد،تفت و مهریز انتخاب شدند و در مراسمی که در آستان قدس رضوی با حضور مسئولان برگزار می‌شود، تجلیل خواهند شد.

در این مراسم از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد ،اجرای سرود، پرده خوانی و اجرای نمایش عروسکی از دیگر برنامه‌ها بود.

۷۵۳۷/ ۲۰۴۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha