۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83438209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمتر از پنج درصد صنایع سمنان صادرات‌محور است

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کمتر از پنج درصد از مجموع ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی استان صادرات‌محور است.

بهروز اسودی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: برای سال ۹۸ ارزش کالاهای صادراتی سمنان ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شد که می بایست براساس برنامه ریزی‌های انجام‌شده از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال ۲۰۰ میلیون دلار کالا از استان صادر می شد.

وی با اشاره به ارزش ۷۴ میلیون دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، گفت: میزان کالاهای صادراتی سمنان با هدف‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاصله دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ۹۰ درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان کوچک هستند و در بخش صادرات عملکرد مطلوبی ندارند.

اسودی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از صادرات کالا از استان سمنان توسط واحدهای صنعتی بزرگ انجام می شود و با ورود واحدهای صنعتی کوچک به بخش صادرات می توان روند توسعه سمنان را شتاب بخشید.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته واحدهای صنعتی صادرات‌محور در صادرات کالا از طریق دریا با مشکلاتی مواجه بودند که با پیگیری‌های مسئولان مربوط، این دغدغه صنعت‌گران به میزان قابل توجهی برطرف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: توجه به کالاهای صادرات‌محور مانند پتروشیمی باید مورد توجه قرار گیرد و با این راهبرد می توان برای توسعه و اشتغال استان اقدام کرد.

در این نشست در ارتباط با وضعیت اشتغال، میزان صادرات و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط مطالبی ارایه شد.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط