۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83440627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شنبه های اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه به ۴۰ رسید

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83440627
شنبه های اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه به ۴۰ رسید

تهران - ایرنا - ۹ ماه از آغاز اعتراض های معترضان به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها در فرانسه گذشت؛ امروز چهلمین شنبه اعتراضی ضد نظام سرمایه داری است.

روزنامه «فرانس سوآر» فرانسه نوشت: تظاهرات جدیدی از جلیقه زردها امروز شنبه در پاریس برگزار می شود.

این چهلمین اقدام جنبش است که اگرچه به طور آشکارا از شتاب و جمعیت معترضان نسبت به هفته های گذشته کاسته شده اما همچنان تداوم دارد.

میدان و خیابان "فت" ( Fêtes) ، خیابان و بلوار "بل ویل"( Belleville)، خیابان "اوبر کمپف"( Oberkampf)، بلوار "دختران کلور"(Filles du Calvaire)، بلوار "بومرشه"(Beaumarchais)، میدان "باستیل"( Bastille)، خیابان "روکت"، میدان "لئون بلوم" (Léon Blum)، بلوار "ولتر" (Voltaire) و در نهایت میدان جمهوری(République) مسیر راهپیمایی و تظاهرات جلیقه زردها در پاریس اعلام شده است.

تظاهرات هفته چهلم جلیقه زردها امروز در حالی برگزار می شود که همچنان بخش هایی از "شانزه لیزه"، "نوتردام"  و محدوده مجلس ملی و کاخ الیزه برای هرگونه تجمعی ممنوع اعلام شده است.

دولت فرانسه برای هر فرد متخلفی که وارد این محدوده ها شود جریمه ۱۳۵یورویی تعیین کرده است.



به نوشته فرانس سوآر، پیش بینی می شود راهپیمایی برای ساعت ۱۲ در محل خیابان و بلوار "فت" آغاز و عزیمت در مسیر اعلام شده حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی انجام شود.
 

ادای احترام به معترضان هنگ کنگی

امروز از جلیقه زردها دعوت شده تا چترهایی برای ادای احترام به معترضان هنگ کنگی به همراه داشته باشند اگر چه این شعار در تجمع های معترضان فرانسوی جنجال برانگیز خواهد بود.

 معترضان از نقاط مختلف قرار است تا ساعت ۱۵ به وقت محلی در میدان جمهوری پاریس به هم بپیوندند.

همچنین به نوشته نشریه "لیون کاپیتال" فرانسه، لیون نیز امروز شاهد حضور معترضان در خیابان های این شهر در چهلمین شنبه اعتراضی جلیقه زردها خواهد بود.


راهپیمایی در این شهر در ساعت ۱۳ به وقت محلی در میدان "آنتونین پونسه"(Antonin-Poncet) در مرکز شهر لیون برگزار می شود.

در حومه لیون، حضور بیشتری از معترضان انتظار می رود اگر چه به رغم فراخوان ها در شبکه های اجتماعی تنها چند ده نفر در مرکز شهر حضور دارند.

در "سنت اتین"(Saint-Étienne) جلیقه زردها در ساعت ۱۴ به وقت محلی در مرکز شهر تجمع خواهند کرد.
 

بازگشت مجدد بسیج جلیقه زردها در ماه سپتامبر

اگرچه بسیج معترضان در تابستان امسال در لیون تضعیف شده اما برای ماه سپتامبر برای یک بازگشت مجدد تاکید دارند.

رسانه های فرانسوی همچنین از برگزاری تجمع ها و تظاهراتی در دیگر شهرهای این کشور خبر می دهند.



در جریان اعتراض های مردمی در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال میلادی گذشته(۲۶ آبان ۹۷) که با ۳۰۰ هزار تظاهرکننده در خیابان های فرانسه متولد شد تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ گردهمایی در سرتاسر فرانسه برگزار شد و شرکت کنندگان در آن آزادانه درباره موضوعات گوناگونی چون بهداشت، آموزش و پرورش، فرهنگ، محیط زیست، قدرت خرید، بازنشستگی، مالیات، عدم تساوی و وجود بی عدالتی در اجتماع بحث و گفت وگو کردند.

همچنین ۲۴ فرانسوی در جریان تظاهرات اعتراضی جنبش جلیقه زردها بر اثر اعمال خشونت آمیز نیروهای پلیس و استفاده این نیروها از اسلحه "فلش بال" نابینا و حدود ۶ هزار نفر از معترضان بازداشت شده اند.

این اعتراض ها همچنین نزدیک به ۲۵۰۰ نفر زخمی از بین معترضان و نیز یکهزار مجروح در بین نیروهای پلیس برجای گذاشته است.

تجمع های امروز در حالی برگزار می شود که شنبه آینده شهر ساحلی "بیاریتز" فرانسه میزبان نشست رهبران گروه ۷ خواهد بود. اگر چه امنیت این منطقه برای برگزاری این نشست سه روزه با حضور نیروهای امنیتی تقویت شده اما دولت فرانسه همچنان هراس آن را دارد که این نشست مهم با چالش معترضان جلیقه زرد مواجه شود.

البته «کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که هر گونه تجمع و تظاهراتی در حاشیه برگزاری این نشست سرکوب خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha