۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۰۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83441520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

‌ارتقاء رتبه‌های کنکور در گیلان

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۰۴
کد خبر: 83441520
‌ارتقاء رتبه‌های کنکور در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: گیلان در کسب رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری ۹۸ نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر جهان آرای غروب یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در استانداری افزود: سال گذشته در کنکور سراسری یک رتبه تک رقمی داشتیم در حالیکه در کنکور ۹۸ ، دو نفر از این استان رتبه تک رقمی را از آن خود کردند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۴۳ رتبه دو رقمی را در کنکور سراسری کسب کردیم اما در کنکور سراسری سال ۹۸ تاکنون کسب ۵۵ رتبه دو رقمی از گیلان اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: گیلان در پنج سال متوالی رتبه ششم کشوری را در کنکور سراسری دارد که البته رتبه امسال این استان هنوز اعلام نشده است.

سرپرست معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با تشریح وضعیت اردوگاه های دانش آموزی استان گفت: در زمان حاضر، هفت اردوگاه در گیلان فعال است که به واسطه عدم تخصیص اعتبار ملی قابل توجه برای اردوگاه ها، سالهاست که خودگران اداره می شود.

جمیل غریب اظهار داشت: رقبای ما در بخش خصوصی با برخورداری از فضای کوچک ، از اردوگاه های ما که ایمن هستند، پیش افتاده اند.

 وی بیان داشت: فرسودگی، عدم به روز رسانی اماکن، عدم امکان استفاده از فضای اردوگاه ها در تمام فصول سال، عدم برگزاری برنامه های آموزشی به دلیل کمبود فضا و عدم تخصیص اعتبار ملی و استانی در سنوات گذشته به اردوگاه ها از چالش ها و موانع موجود در این بخش است.

به گزارش ایرنا آریا جلالی دانش آموز دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی از شهرستان لاهیجان رتبه چهارم گروه ریاضی و فنی و ریحانه فرخی ملکی دانش آموز دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت رتبه هشتم گروه آزمایشی علوم تجربی را در کنکور امسال به دست آورده اند.

آزمون سراسری سال ٩٨ ، ۱۳ و ۱۴ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار شد که چهار هزار و ٥٧٥ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، هشت هزار و ٦٧٨ داوطلب در گروه ازمایشی علوم انسانی،  دو هزار و ٥٣٦ داوطلب در گروه ازمایشی هنر ، ١٧ هزار و ٢٩٢ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و پنج هزار و ٢١٦ داوطلب زبان‌های خارجی رقابت کردند.

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha