۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83444970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گامی دیگر تا شکست معامله قرن

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83444970
گامی دیگر تا شکست معامله قرن

تهران - ایرنا - به گفته یک مقام رژیم صهیونیستی، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم تاکید کرده که اگر تمامی خواسته هایش در طرح "معامله قرن" برآورده نشود، آن را نخواهد پذیرفت . این سخنان نتانیاهو این طرح آمریکایی را یک گام دیگر تا شکست کامل پیش برده است .

این مقام صهیونیستی به روزنامه آنلاین "تایمز آو اسرائیل" گفت که نتانیاهو با مقاومت در مقابل برخی امتیازات که در معامله قرن به فلسطینیها داده شده، به "دونالد ترامپ" گفته است، در صورتی که خواسته های اسرائیل در این توافقنامه نادیده گرفته شود، آن را نخواهد پذیرفت.

این ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که در معامله قرن تمامی امتیازات به نفع این رژیم و پایمال کردن خواسته های فلسطینیان در نظر گرفته شده است.

تایمز آو اسرائیل دیشب (سه شنبه شب) به نقل از این مقام صهیونیستی که به نام وی اشاره نکرده، اضافه کرد که نتانیاهو به ترامپ گفته که چه سیاستهایی را در معامله قرن رد خواهد کرد.

این مقام اسرائیلی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در سفر به اوکراین همراهی کرده، افزود که نتانیاهو در میان این خواسته ها با تخریب حتی یک شهرک در کرانه باختری، تقسیم قدس یا حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین مادریشان مقابله می کند.

به گفته این مقام ارشد، نتانیاهو خواهان "کنترل کامل" تمام مناطق غربی رود اردن است.

گفته های این مقام صهیونیستی در حالی مطرح می شود که چند روز پیش ترامپ اعلام کرد که واشنگتن احتمالا پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی از معامله قرن رو نمایی می کند.

رونمایی از معامله قرن قرار بود پس از تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی رونمایی شود، اما با شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه و اعتراضات فلسطینی ها و کشورهای مسلمان به این طرح، آمریکا موفق به انتشار این طرح نشد.

معامله قرن که به صورت ادعایی برای حل اختلاف میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها شکل گرفته، اختیارات بیشتری را به صهیونیست ها برای اشغالگری می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha