۴ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 83446934
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق آرمان های تمدن اسلامی

بندرعباس- ایرنا- در شرایط امروز اسکتبار جهانی و امریکا پرچمدار تنش و هیاهو در دنیا شده اند و از تمدن اسلامی با توجه به تاثیرگذاری ویژه آن هراس دارند و در این میان نسل امروز نقش مهمی در تحقق آرمان های این تمدن و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عهده دار هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند. 
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند. 
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند. 

تحقق آرمان تمدن اسلامی برعهده نسل امروز است

به اعتقاد کارشناسان مذهبی مکتب اسلام و ولایت از چنان قدرت درونی و معنوی برخوردار است که بتواند تمام سازه های بشریت را در مسیر امید به آینده ساماندهی کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: تحقق آرمان تمدن اسلامی بر عهده نسل امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در مراسم اختتامیه جشنواره آوای سرود هرمزگان با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، به توطئه دشمنان برای ناامید کردن مردم و ترسیم یک فضای سیاه و تاریک از آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی بیان داشت: آشنایی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان با اهداف و ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب بسیار ضروری است و جوانان پرشور و انقلابی ما باید بدون توجه به تبلیغات دروغین دشمنان، با روحیه امیدوارانه برای ساختن ایرانی بهتر تلاش و همت کنند. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: صدور این بیانیه توسط مقام معظم رهبری سبب تبیین افق‌های روشن انقلاب برای نسل جوان و همچنین شکست خوردن توطئه دشمنان شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: جوانان باید در مسیر حفظ و تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی عملکردی هوشمندانه داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به نقش مهم مساجد در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، گفت: بنیان و کانون انقلاب اسلامی از مسجد که معطر به عطر و منور به نور خداست، شروع شد و برای تدوام این کار در گام دوم انقلاب مسجد را پایگاه اول خود قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: مسجد سنگری انسان ساز است و بچه‌های مسجدی باید عهده‌دار مأموریت‌های بزرگ برای آینده انقلاب اسلامی باشند.

نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب انکار ناپذیر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، بیان داشت: نقش جوانان در این مسیر انکارناپذیر است.

رضا کمالی زرکانی خاطرنشان کرد: جوانان بزرگترین ظرفیت برای موفقیت کشور در حوزه های مختلف محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: هیچ جامعه ای بدون استفاده از ظرفیت و خلاقیت جوانان نمی تواند راه به جایی ببرد و آنان با اندیشه های خود گام های بلندی برای رشد و توسعه و تعالی جامعه برمی دارند.

کمالی زرکانی با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام شده در تابستان امسال جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در هرمزگان، گفت: در موضوع اوقات فراغت، امسال ۱۰هزار و ۵۰۰ فعالیت انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تلاش برای رفع نیازهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و افزود: در همین راستا اقدامات خوبی در دستور کار است.

کانون های مساجد نقش مهمی در عملیاتی کردن گام دوم انقلاب دارند

مخاطبان اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند و مخاطب اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان می باشند و از همین رو این کانون ها نقش مهمی در عملیاتی کردن این بیانیه مهم و حساس دارند.

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان اظهار داشت: یکی از نهادهای فرهنگی که می تواند کارکردهای فرهنگی موثری در حوزه های مختلف تربیتی، اجتماعی، سیاسی داشته باشد، کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

حجت الاسلام احمد پهلوانی بیان داشت: تلاش ما جذب کودکان و نوجوانان به مسجد در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری است و یکی از راههای جذب نیز توجه و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد نظام اسلامی مانند یک موجود زنده در حال تکامل است و نسبت به تحولات بی تفاوت نیست.

این مقام مسوول تصریح کرد: در گام دوم انقلاب، نیروهای جوان مسجدی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین افراد و مکان ها برای تحقق بیانیه رهبر معظم انقلاب هستند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha