نظامیان ترکیه در صورت شکست دیپلماسی وارد شمال شرق سوریه می شوند

آنکارا- ایرنا- رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه اگر از دیپلماسی نتیجه بگیریم بسیار عالی است، گفت: در غیر این صورت و چنانچه به خواسته های خود دست نیابیم، به طرح خود عمل کرده و وارد شمال شرق سوریه خواهیم شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری تایم ترک ، رجب طیب اردوغان طی سخنانی افزود: اولویت ما دیپلماسی است. اما اگر خواسته های ما مورد توجه واقع نشود، طرح خود را عملیاتی کرده و وارد شرق رود فرات خواهیم شد.

وی با بیان اینکه با روسیه درباره ادلب از نزدیک رایزنی می کند، افزود: فردا به روسیه خواهم رفت و با مقامات این کشور دیدار می کنم. امیدواریم مسائل پیش آمده حل و فصل گردد.

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از افرادی که خواهان عدم مداخله ترکیه در امور خاورمیانه هستند، تأکید کرد: از مرزهای جنوبی مان تهدید می شویم. ما طبق میثاق ملی و توافقنامه آدانا عمل می کنیم.

اظهارات رئیس جمهور ترکیه در حالی بیان می شود که ارتش این کشور در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.  

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha