۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83453256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدارک موکب‌های قزوین برای خدمات دهی روزانه به ۲۷ هزار زائر اربعین

قزوین - ایرنا - موکب‌های استان قزوین برای خدمات دهی روزانه به ۲۷ هزار زائر اربعین حسینی (ع) در شهرهای مقدس عراق برنامه ریزی کرده اند.

حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این خدمات در زمینه اسکان و تامین محل استراحت، پذیرایی با ارایه غذای گرم و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و فرهنگی هستند.

وی اظهار داشت: این میران خدمات پیش بینی شده در قالب متمرکز به زائران ارایه خواهد شد و علاوه بر خدماتی است که موکب ها در مسیر پیاده روی به زائران ارایه می کنند.

این مسئول گفت: برنامه ریزی شده که توسط موکب های استان قزوین در ایام اربعین روزانه به ۲ هزار زائر در شهر مقدس نجف، پنج هزار زائر در شهر مقدس کربلا و ۲۰ هزار زائر در حرم دوطفلان مسلم در شهر مسیب خدمات رسانی شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به آمادگی ۸۱ موکب در استان برای ارایه خدمات به زائران اربعین،گفت: این در حالی است که سال گذشته ۶۸ موکب از قزوین برای خدمات دهی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اعلام آمادگی کرده بودند که نشانگر رشد استقبال هر ساله برای پرشور تر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی است.

کبودوند گفت: با توجه به نام نویسی از موکب های واجد شرایط تا پانزدهم شهریور ماه امکان افزایش موکب های استان قزوین برای ارایه خدمات به زائران اربعین وجود دارد.

۳۰۱۳