۶ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83454951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ بیمار مرگ مغزی در زنجان شناسایی شدند

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبر: 83454951
۳۲ بیمار مرگ مغزی در زنجان شناسایی شدند

زنجان - ایرنا - از ابتدای امسال تا کنون ۳۲ مورد بیمار مرگ مغزی در این استان شناسایی و ۱۵ مورد به اهدای عضو منجر شده است که وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد چهار مورد به عدم رضایت گیری و ۱۳ مورد نیز به دلایلی از قبیل کهولت سن، بیماری های زمینه قبلی و موارد دیگر با وجود رضایت به اهدا عضو؛ قابلیت انجام این کار خداپسندانه را نداشتند.

شهریار اماموردی افزود: برای اهدای عضو شرایطی وجود دارد، ارگان های بیمار مرگ مغزی  باید از نظر آزمایشات بالینی و عدم وجود بیمارهای مزمن قبلی از قبیل سرطان ها  بررسی و تایید لازم انجام گرفته باشد و در این میان افراد بالای ۶۰ سال  کاندیدای اهدای عضو نیستند.

وی اظهار داشت: تصمیمگیری برای اهدای عضو پس از اعلام مرگ مغزی باید در حدامکان در سریع ترین زمان  باید انجام شود به دلیل آنکه احتمال  از بین ارگان ها و عدم امکان اهدای عضو وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای امسال و با کارهای انجام   اهدای عضو   این  استان از ابتدای امسال تا کنون و  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وضعیت مطلوبی دارد و شناسایی مورد بیمار مرگ  مغزی در مراکز درمانی  استان توسط کارشناسان اموزش دیده انجام می گیرد و  این موضوع  اهمیت بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری خانواده  بیمار مرگز مغزی برای رضایت به انجام این کار خیرخواهانه اهمیت زیادی دارد چرا که رضایت انان می تواند به اهدای عضو نیازمندان کمک بسزایی کند.  

اماموردی افزود: سال گذشته، ۱۸ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲ مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
وی یادآوری کرد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha