۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 1469
کد خبر: 83456013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبر: 83456013
بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شد

تهران - ایرنا - نخستین جلسه مجمع عمومی موسسه بنیاد عام المنفعه حامیان دانشگاه صنعتی شریف با حضور خیرین و حامیان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه صنعتی شریف، محمد فتوحی در این جلسه اظهار کرد: به اتفاق آرای شرکت کنندگان در این جلسه  "بنیاد شریف" به "بنیاد عام المنفعه حامیان دانشگاه صنعتی شریف" تغییر نام پیدا کرد و به همین عنوان ثبت شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با ارائه گزارش کوتاهی از موفقیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف علیرغم چالش‌ها، مشکلات و محدودیت‌های مالی که در سالهای اخیر در کشور وجود دارد توانسته است به دستاوردهای ارزشمند علمی، پژوهشی و جایگاه بالایی در سطح بین المللی دست یابد.
در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در اطراف دانشگاه شریف مستقر شده است. همچنین سال گذشته ناحیه‌ای با عنوان ناحیه نوآوری شریف تاسیس گردید که تعداد قابل توجهی شرکت نیز در آن ناحیه مشغول فعالیت هستند.
وی از برنامه‌ای تحت عنوان افتتاح مدل انتفاع خبر داد که طبق آن دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع نیازهای دانشگاه بهره مند شود و این شرکت ها براساس نیازسنجی دانشگاه در جهت رفع آن اقدام نمایند.
وی ادامه داد: این نهاد منشا جمع آوری منابع گسترده مردمی به دانشگاه خواهد شد که آثارش سالیان سال باقی می‌ماند و دانشگاه سالهای سال یاد و خاطره مصلی‌نژاد را که بانی و موسس این نهاد بودند را گرامی خواهد داشت.

 مصلی‌نژاد نیز در سخنانی خطاب به حامیان بنیاد گفت: خدواند به ما این توفیق را عنایت فرمود تا امروز با یک هویت جدید بنام هویت خیرپروری گردهم آییم. همه‌ ما این مسئولیت اجتماعی را به‌عهده داریم تا بتوانیم کسانی که استعداد خیر شدن دارند را شناسایی نماییم تا نهادهایی که نیاز به حمایت این خیرین دارند بتوانند از آنها بهره گیرند و مثمرثمر واقع شوند.
وی افزود: ما امروز اینجا به‌عنوان اعضای مجمع موسس جمع شدیم و می‌خواهیم نهادی را بنا کنیم با نام "بنیاد عامل المنفعه حامیان دانشگاه صنعتی شریف" جنس این بنیاد عام المنفعه است و نفع شخصی ندارد.
در ادامه جلسه در پنلی که با حضور فتوحی،  مشایخی و مصلی نژاد تشکیل شد ابتدا اسناسنامه "بنیاد عامل المنفعه حامیان دانشگاه صنعتی شریف" توسط حاضرین تایید و تصویب شد و پس از آن انتخاب اعضای هیأت امنا صورت گرفت که طبق اساسنامه یک رئیس و دو بازرس و ۱۵ نفر به عنوان عضو هیأت امناء تعیین شدند.
با اکثریت آراء و تایید حاضرین مصلی‌نژاد به‌عنوان رئیس بنیاد معرفی شد. همچنین دیگر اعضاء نیز شامل؛ ۳ نفر عضو حقوقی (رئیس وقت دانشگاه صنعتی شریف، معاون اداری و مالی وقت دانشگاه، رئیس وقت مرکز برنامه ریزی راهبردی و توسعه منابع)، ۶ نفر اعضاء مادام العمر (علی اکبرصالحی، سعید سهراب‌پور، علینقی مشایخی، عباس مصلی‌نژاد، ابراهیم جمیلی، غلامرضا بهاری) و ۶ نفر نیز اعضاء انتخابی نیز به مدت سه سال (منوچهر فدائی تهرانی، مجید زمانی،  فوژان صباحی، سید افضل موسوی، محسن جلال پور و محمد کشتی آرای) توسط حاضرین تعیین شدند.
در این نشست همچنین مصلی نژاد رئیس هیأت مدیره، مشایخی نایب رئیس و  غلامرضا بهاری، مجید زمانی و  منوچهر فدائی به عنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند

براساس این گزارش فوژان صباحی نیز به سمت مدیر عامل این هیأت انتخاب شد.
گفتنی است: از مهمترین اهداف بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف؛ بهره گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و واقفین، دانش آموختگان و دوستداران دانشگاه، ساماندهی منابع حاصله از آن، تشویق و ترغیب نیکوکاران و نیک اندیشان در تقویت گسترش زیر ساخت‌های علمی آموزشی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف را می‌توان نام برد.
همچنین فعالیت‌های بنیاد در راستای جلب مشارکت حامیان در جهت تحقق؛ شناسایی و تامین نیازهای آزمایشگاهی، تجهیزاتی، ورزشی، فضای کالبدی و کاربردی دانشگاه، شناسایی و حمایت مالی از دانشجویان مستعد و متقاضی، توسعه علمی و فنی دانشگاه در عرصه‌های مختلف مورد نیاز کشور، سرمایه گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر در قالب نهادهای مالی مناسب و تامین دیگر نیازهای توسعه‌ای دانشگاه می‌باشد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha