مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) به میزبانی۴۵ کشور برگزار می شود

تهران-ایرنا- دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از برپایی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از شش هزار و ۲۵۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان خبر داد و گفت: این آئین امروز از جغرافیای شیعه گذشته و در سراسر جهان در میان اهل سنت نیز بدون تبلیغ و کمک ما این مراسم را برگزار می کنند.

داود منافی روز چهارشنبه در نشست اعلام برنامه‌های این مجمع برای برگزاری اجتماع بزرگ مادران همزمان با اولین جمعه ماه محرم در۱۵ شهریورماه جاری، گفت: مهندسی توسعه ما در برگزاری این برنامه دو برنامه ۱۵ ساله بود که در حال حاضر ما در ۱۵ سال دوم به سر می بریم.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی علی اصغر یک مجموعه کاملاً مردمی و یک هیئت بین المللی شیعه است که ایجاد سوال در ذهن و زبان همه انسان ها رسالت اصلی ما است لذا پیام و سوال ما این است که حضرت علی اصغر(ع) به کدامین گناه کشته شد؟ ما می خواهیم با برگزاری این همایش، حضرت سید الشهدا را معرفی کنیم.

به گفته وی معرفی سیدالشهدا، معرفی سند مظلومیت است و این سوال و معرفی بیداری آور و بصیرت آور است. مهدویت از طریق کربلا معرفی می شود چون امام زمان از کربلا ظهور خواهد کرد.

منافی پورادامه داد: امسال برخلاف سال های گذشته همایش در ورزشگاه یک هزار نفری آزادی برگزار می شود ازاین رو به حول قوه الهی این همایش را در این ورزشگاه درمقیاس بزرگتری روزجمعه ۱۵ شهریورماه ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: دراین مراسم سخنران نداریم و سعی کردیم برنامه بسیار مختصر و موجز باشد تا بانوان و فرزندانشان اذیت نشوند. به عقیده ما زن محور تربیت بشراست و این حرکت رونمایی از قدرت زنان است. نقطه شروع در زمینه سازی ظهور، بانوان هستند. تا زن در این جامعه زمینه ساز مهدوی قیام نکند، ظهور اتفاق نمی افتد و محور حرکت ما هم در این همایش بانوان هستند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، اظهارداشت: همه به دنبال یک منجی هستیم که مشکل ما را حل کند و منجی ما امام زمان (عج) در لحظه حضور خود را با مظلومیت و خون گلوی حضرت علی‌اصغر (ع) معرفی می‌کند چرا که خون به ناحق ریخته شده حضرت علی‌اصغر (ع) پیام مظلومیت سیدالشهدا(ع) را به جهانیان مخابره می‌کند.

منافی ادامه داد: در نظر داریم این جلسات را به بیش از ۴۴ هزار جلسه در ایران و جهان برسانیم. درتمام جلساتی که برگزار می‌شود ما درصدد بیعت بین امام زمان (عج) و جامعه امروز هستیم.

وی گفت: قرارنیست در این مجالس فقط روضه بخوانیم بلکه ما با واقعه‌گویی می‌خواهیم قدرت و نیروی پرورش دهنده زنان را معرفی کنیم.

او خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم امسال مراسم بیشتراز یک ساعت طول نکشد. به شهرداری و سازمان اتوبوسرانی نامه نوشتیم بانوان به همراه همسرانشان بتوانند در این مراسم حضور داشته باشند.

به گفته منافی نذرنامه‌خوانی یکی از برنامه‌های این مراسم به شمار می آید که ترجمه آن از۸ زبان به ۱۱ زبان افزایش یافته است.

 دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در عین حال تاکید کرد: درواقع این مراسم، داغ دل مادری که فرزند شیرخوارش را در راه ولایت تقدیم امام زمانش (ع) در حادثه کربلا کرد که نقطه عطف حرکت عاشورا است.

وی ادامه داد: امام زمان (عج) دربیانیه ظهورشان خود را فرزند امام حسین (ع) اعلام می‌کنند. این امر بیانگر این است که تمدن مترقی مهدوی مبنای حکومتش، کربلا است. پس اگر از کربلا، مهدویت معرفی شود، خواهیم دید که پرچم مهدویت در جهان بلندتر خواهد شد.

منافی‌پور تصریح کرد: بر این اساس، فراخوان حضور مادران در اولین جمعه ماه محرم اعلام کردیم که در قرارگاه بانوان عاشق امام حسین (ع) حاضر شوند.  

براساس اعلام روابط عمومی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)، دبیر این مجمع تاکید کرد که از هیچ نهاد، موسسه و سازمان دولتی بودجه و اعتبار نگرفته و نمی گیریم و این مجمع و مخارج آن توسط افراد خَیِر و داوطلب نذر در راه حضرت علی اصغر(ع) تامین می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha