۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۴۸
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83456372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین بزرگداشت دکتر بسکی در گرگان برگزار شد

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۴۸
کد خبر: 83456372
آیین بزرگداشت دکتر بسکی در گرگان برگزار شد

 گرگان - ایرنا - با حضور مسوولان گلستان، علاقه مندان به طبیعت و اعضای تشکل های محیط زیستی، آیین بزرگداشت دکتر غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران در خانه طبیعت گرگان برگزار شد.

در این مراسم همچنین از سند سجلی دکتر بسکی رونمایی و پیام تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به خانواده وی قرائت شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در این مراسم گفت : باید با معرفی دکتر بسکی، علایق وی به عنوان سرمشق به جوانان و علاقه مندان محیط زیست ارایه شده و  خدمات پدر طبیعت ایران برای همگان بازگو شود.

 عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت : تلاش خانواده دکتر بسکی برای حفظ طبیعت گلستان همچنان جاری است که درختکاری جاده مینودشت - گنبد کاووس در شرق گلستان از نشانه های آن است.

وی بیان کرد: دکتر بسکی، جهان بینی خاصی در حفظ محیط زیست و پاک نگهداشتن آن داشت و فعالیت های زیادی را در این زمینه انجام داد.

مدیر کل محیط زیست گلستان  نیز در این مراسم به ارکان چهارگانه حفظ محیط زیست در کشور اشاره کرد و گفت : نهادهای دولتی، جوامع محلی، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها ارکان حفظ طبیعت هستند که دکتر بسکی به سبب اشرافیت کامل بر تمامی این مباحث، تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست منطقه و کشور داشت.

محمدرضا کنعانی گفت : دکتر بسکی علاوه بر همراهی با محیط زیست در مواقع مختلف هشدار و تذکرات لازم را خصوص حفظ طبیعت به مدیران پارک ملی گلستان می داد.

 وی گفت: دکتر بسکی در سالهای گذشته با حضور در رسانه ها، پایه گذار مطالبات محیط زیستی در کشور شد و مباحث محیط زیستی را درون جامعه سوق داد.

کنعانی خاطر نشان کرد: مطالبه گری و پیگیری دغدغه های محیط زیستی از سوی دکتر بسکی محدود به دولت خاصی نبود و ایشان در تمام دوره های مدیریت اجرایی کشور دغدغه محیط زیست و منابع طبیعی داشت.

آیین بزرگداشت دکتر بسکی با حضور علاقه مندان به این فعال محیط زیستی در گرگان برگزار شد.

 غلامعلی بسکی، پیشکسوت و پدر دلسوز طبیعت ایران ۲۳ مرداد امسال بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha