۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83456897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه فرهنگی کشور، مدیون تلاش فرهنگیان بازنشسته است

یزد- ایرنا- استاندار یزد با بیان اینکه توسعه و پیشرفت فرهنگی کشور مرهون تلاش‌های بازنشستگان فرهنگی در عرصه نظام تعلیم و تربیت است بر رفع مشکلات این قشر تاکید کرد و گفت: آنچه که در استان قابل پیگیری باشد بطور جد دنبال خواهیم کرد.

محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان یزد با عنوان " زمزمه محبت هفت" ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی افزود: به جای شعاری صحبت کردن ، بیشتر مایل هستیم که فضای در استان به وجود بیاید که از ظرفیت‌ها ، پتانسیل‌ها و تجربیات این قشر استفاده شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: صیانت از جایگاه آموزش پرورش استان، شان معلم و حفظ موفقیت‌های این نهاد که از دیر باز تا امروز وجود داشته باید حفظ کنیم و پیشکسوتان که به عنوان عناصر اصلی در به وجود آوردن این موفقیت‌ها نقش آفرین بودند باید بیش از این گذشته در حفاظت از آنها تلاش کنند.

وی تصریح کرد: نباید بخاطر برخی مسائل حاشیه ای ، فرهنگیان از تعلیم و تربیت دانش آموزان غافل شوند بلکه صیانت  از جایگاه و شان آموزش و پرورش وظیفه همگان است و همه باید این مسوولیت را دنبال کنند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تمام نمایندگان مجلس اهتمام جدی بر رفع مسائل و مشکلات  فرهنگیان و بازنشستگان دارند.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی پیشنهاد کرد کارگروهی در استان با مسوولیت آموزش و پرورش ، کانون بازنشستگان، بیمه تامین اجتماعی در استان تشکیل شود تا مسائل و مشکلات این قشر مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تمام موفقیت‌های آموزش و پرورش مرهون تلاش‌های همه فرهنگیان است که قدردان همه آنها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: بازنشستگان و پیشکسوتان فرهنگی از ذخایر ارزشمند و سرمایه اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند و تجلیل و تکریم از این قشر درحقیقت قدردانی از تلاش ایثار و فداکاری آنها است.

عباسعلی دانافر افزود: اگر آموزش و پرورش استان از جایگاه متماز و عالی برخوردار است مرهون تلاش‌های فرهنگیان استان است.

دانافر از استاندار یزد خواست تا کمیته ای در زمینه رفع مسائل و مشکلات بازنشستگان فرهنگی استان تشکیل شود.

رییس کانون بازنشستگان استان یزد هم در این مراسم گفت: ۳۲ هزار بازنشسته در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ هزار فرهنگی هستند.

امیرحسین رادمنش افزود: صندوق قرض الحسنه این کانون سالانه یکصد فقره تسهیلات به اعضای خود پرداخت میکند.

همسان سازی کامل حقوق بازنشستگان با شاغلین مشابه بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، برخورداری از امکانات و تسهیلات رفاهی مشابه شاغلین برای بازنشستگان براساس ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، تسریع در تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین مشابه در مجلس با انجام اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری در مهر ۱۳۹۸۴ و برخورداری از بیمه تکمیلی جامع و کارآمد مطابق شاغلین بر اساس ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله مطالبات بازنشستگان فرهنگی در این مراسم بود.

در این همایش یکهزار و ۲۰۰ نفر از بازنشستگان فرهنگی متولدین ۱۳۳۹ - ۱۳۳۷ حضور داشتند.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha