۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83457467
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حمله سریالی به سکاندار همدان؛ شفاف سازی سند راهبردی بهانه جدید

همدان- ایرنا- سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه استان همدان که دستاورد سکاندار جدید این دیار است، در حالی به بهانه شفاف سازی سیبل حملات دبیر حزب موتلفه استان قرار می گیرد که پیشتر این سند در دسترس همگان قرار گرفته و حتی استاندار پا را فراتر نهاده و همگان از جمله خبرنگاران را در جایگاه مطالبه گری این سند نشانده است.

هرچه به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم، حملات عده ای قلیل به دستاوردهای سکاندار دولت تدبیر و امید در دیار الوندنشینان به بهانه های مختلف افزایش می یابد و اگر تا دیروز عده ای آمار اشتغال که به استناد مرکز آمار ایران ارایه شده است را در بوته نقد قرار می دادند، امروز در قسمت جدید این سریال، سند راهبردی و برنامه سه ساله توسعه استان زیر سوال می رود.

سندی که به تازگی رونمایی شده و نتیجه ماه ها کار کارشناسی و برنامه ریزی است و علاوه بر اینکه الگویی برای دیگر استان ها شده است، پیام وحدت را به گروه های مختلف مخابره می کند تا با هم افزایی نیروها، گام های استواری در جهت توسعه متوازن جای جای استان همدان برداشته شود.

اما این سند که راه و چاه و تکالیف مدیران اجرایی استان را در سه سال آینده به خوبی نمایان کرده و در فضایی صادقانه تهیه و تدوین شده و مورد موافقت مسئولان تراز اول کشوری قرار گرفته، حال مخالفان سیاست های اعتدال را بر آن داشته است تا آن را سندی برای توهین به خود معرفی کنند.

در واپسین روزهای هفته دولت و در حالی که الوندنشینان سرخوش از شتاب گیری توسعه متوازن استان هستند، دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان کردار و رفتار استاندار سخت کوشی که کار جهادی را سرلوحه عملکرد خود قرار داده و مدیران اجرایی را در این چارچوب بازتعریف کرده است را به بوته نقد گرفت؛ سریال تکراری که هر چه به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم، بر چالش قسمت های جدید آن افزوده می شود.

"محمود الفت" ظهر امروز پنجشنبه مدعی شد که سند راهبردی و برنامه سه ساله توسعه همدان در نهان تدوین شده و در اختیار احزاب و رسانه ها قرار نگرفته است، مبادا که سیبل انتقاد منتقدان قرار بگیرد.

اظهاراتی که وی از آن به ناگفته های افکار عمومی یاد می کند، در حالی مطرح شده که همگان هر آن و هر لحظه با ساده ترین امکانات می توانند به کتاب الکترونیکی این سند دسترسی داشته باشند و از بند بند طرح ها، اهداف و چشم انداز آن با خبر شد.

چراکه کتاب الکترونیکی سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه استان همدان به عنوان یک الگوی موفق در سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان از مدت ها پیش بارگذاری شده و مصداق عینی عملکرد شفاف نماینده عالی دولت تدبیر و امید و کابینه اش در استان همدان است و به قول معروف آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است!

فقط باید قدری حوصله به خرج داده و این کتاب را تورق کرد تا با ابعاد این برنامه کلان مدیریتی آشنا شویم و بی گدار به آب نزنیم؛ روشی که استاندار همدان نیز در جلسات مختلف از جمله نشست خبری آغازین روز هفته دولت در جمع خبرنگاران بر آن تاکید و حتی یک گام جلوتر نهاده و خبرنگاران را در جایگاه ناظر و مطالبه گر اجرای این سند معرفی کرد.

آری بی گدار به آب زدن است وقتی نخوانده و ندانسته دست به تحلیل و نقد می زنیم و نقشه راه همدان را حربه ای کرده و هجمه ای همه جانبه برای ناکارآمد جلوه دادن دولت به کار می بندیم.

سند راهبردی استان به اذعان بسیاری از کارشناسان و اهل فن توانسته است ظرفیت های این استان را شناسایی و برای بهره وری بهینه از آنها برنامه کارشناسی بچیند.

برنامه ای که بارها استاندار همدان از تریبون های مختلف از چند و چون محتوای آن سخن گفته و رسانه ها را وکیل و وصی خود قرار داده است تا دلسوزانه تحقق مو به موی آن را از مدیران اجرایی استان بخواهند و مطالبه کنند.

بی تردید تدوین این سند در شرایط بغرنج کشور که از هر سو مورد تحریم و تهدید قرار گرفته، کار ارزشمندی است که نادیده گرفتن و به حاشیه راندنش دور از منش و مسلک جوانمردی است.

انتقاد به آمار اشتغال استان، انتصابات دولت تدبیر و امید، رویکرد دولت در زمینه احزاب و تشکل ها، میزان تحقق شعار رونق تولید و طرح های هفته دولت در استان از دیگر انتقاداتی بود که دبیر حزب موتلفه همدان در این نشست خبری مطرح کرد؛ موضوعاتی که بارها در جلسات مختلف پاسخ آنها از طریق نماینده ارشد دولت تدبیر و امید داده شده و بازتاب گسترده ای نیز در رسانه ها داشته است.

هرچند تا سال ۱۴۰۰ و سرنوشت برنامه ششم توسعه کشور فرصت زیادی باقی است و سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه استان همدان نیز وحی منزل نیست که معصوم از خطا و اشتباه باشد.

یاداشت از: زهرا زارعی

۷۵۲۷/۲۰۹۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha