۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۱۷
کد خبر: 83457596
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماد یادبود مزار شهید کاوه در بهشت رضا(ع) مشهد رونمایی شد

مشهد-ایرنا- در آستانه فرارسیدن سی و سومین سالروز شهادت سردار شهید محمود کاوه، نماد یادبود مزار این شهید در قطعه شهدای بهشت رضا(ع) مشهد رونمایی شد.

 معاون اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس و رئیس ستاد مردمی سی و سومین سالگشت سردار شهید "محمود کاوه" در مراسم رونمایی از المان این شهید  با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از طرح یکسان سازی گلزار شهدا در سراسر کشور گفت: این انتقاد باعث شد تا در خصوص یکسان سازی گلزار شهدا تجدید نظر بشود و برای احیای هویت گلزار شهدای آرامستان بهشت رضا (ع) که مدفن پنج هزار و ۷۰۰ شهید این خطه از کشورمان است اقدام شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مجید ایافت افزود: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهردار مشهد دستور داد تا کمیته خاصی کار پژوهشی را در این حوزه انجام دهند. 

وی ادامه داد: شهرداری مشهد با همت، انگیزه و پشتکار طرحی را ارائه کردند که در آن مزار پنج هزار و ۷۰۰ شهید مدفون در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) با نظر خانواده شهدا و پشتیبانی شهرداری مشهد به شکل مناسبی مجددا ساماندهی شود و این ساماندهی برای مزار سرداران شهید نیز با طرح های مجزایی انجام خواهد شد.

این فرمانده دفاع مقدس اضافه کرد: فرهنگسرای پایداری از سوی شهرداری مشهد برای تحول در گلزار شهدا ماموریت پیدا کرده است و تا کنون نمونه هایی از طرح های ارائه شده در قطعه شهدا به اجرا در آمده تا خانواده شهدا برای انتخاب المان مزار شهدای خود از آنها الگو بگیرند.

وی در پایان ضمن تشکر از حسن تدبیر شهردار مشهد در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری در خصوص احیای هویت گلزار شهدا ابراز امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد.

در ادامه این مراسم شرکت کنندگان با حضور بر مزار "محمد کاوه" پدر سردار شهید "محمود کاوه" با قرائت فاتحه یاد و خاطره او را گرامی داشتند.
سر لشکر پاسدار شهید محمود کاوه فرمانده لشکر ویژه شهدا دهم شهریور ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران پیرانشهر به شهادت رسید.
۷۵۰۷/۱۹۲۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha