عملیات اجرایی ۹۰ درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی فارس رو به پایان است

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: عملیات اجرایی ۹۰ درصد طرح‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی استان رو به پایان است که برخی از این پروژه‌ها سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عنایت الله رحیمی عصر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس افزود: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی باید هماهنگیهای لازم با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب و نظریه پایه توسعه و سند آمایش توسعه استان داشته باشد.
وی ادامه داد: پروژه‌های ۲۴ گانه که در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان فارس انتخاب شده در همین چارچوب است. 
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: از پروژه‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی در استان، ۹۰ درصد پروژه‌ها رو به پایان عملیات است.
رحیمی یادآور شد: یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، احداث شرکت پالایشگاه سپهر پارسیان است، محصولات این شرکت به مصرف مواد اولیه واحدهای پتروشیمی می رسد که این شرکت مراحل مالی خود را طی می‌کند و متولی این موضوع باید یک پیگیری عملیاتی در این زمینه داشته باشد.
وی ادامه داد: سفر گذشته معاون اول رئیس‌جمهوری برای پیگیری مسائل و مشکلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بود.
استاندار فارس گفت: از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان شرکت کربنات سدیم کاوه است که این مجموعه تولید آزمایشی خود را شروع کرده است و امسال به بهره برداری کامل میرسد.
رحیمی افزود: شرکت کاغذ زاگرس یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که روند پرداخت تسهیلات و وصل انشعابات برق، آب و گاز این مجتمع باید پیگیری شود.
وی تاکید کرد: قطعا این پروژه‌ها باید در سال ۱۳۹۸ منجر به نتیجه شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: کارخانه سیمان خاکستری نی ریز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، تنها یک مشکل در بحث تامین قطعه دارد که باید پیگیری لازم در این زمینه صورت بگیرد.
رحیمی افزود: شرکت کاغذ سبز خرامه و احداث واحد صنعتی تولید عسل کازرون از دیگر پروژه‌های  اقتصاد مقاومتی است که باید به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی شود.
وی ادامه داد: احداث هتل پنج ستاره، احداث هتل سه ستاره و مرکز فرهنگی سعدی نیز از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید روند اجرایی آن بررسی شود.
استاندار فارس گفت: سد تنگ خمار فسا یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که تکمیل شده است و امسال آماده بهره‌برداری می‌شود. 
رحیمی افزود: تونل شهید باقری نیز مراحل نهایی خود را طی می کند، پروژه تولید و مصرف ایمپلنت های داخلی به جای خارجی نیز باید پیگیری شود.
استاندار فارس همچنین به فعالیت شرکتهای دانش بنیان در استان گفت: این شرکتها حرکت های بسیار خوبی را داشتند، در سال ۱۳۹۲ ، هفت شرکت داشتیم که در حال حاضر به ۱۵۸ شرکت دانش بنیان رسیده است.
رحیمی افزود: بیان توانمندیها به معنای بی نیاز بودن از تشکیل کار گروه اقتصاد مقاومتی استان نیست بلکه باید جلسات این کار گروه برگزار و مسائل و مشکلات بررسی و حل شود.
وی ادامه داد: این پذیرفته نیست بگوییم استان فارس در بحث اقتصاد مقاومتی رتبه دوم را دارد، استان فارس باید در همه موارد به عنوان استان اول مطرح شود.
استاندار فارس گفت: علاوه بر اینکه باید ۲۴ پروژه اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برسانیم خیلی از امور دیگر نیز است که در چارچوب موضوع اقتصاد مقاومتی می گنجد و باید در مورد آنان اقدامات لازم صورت بگیرد.
رحیمی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج تمایل به ورود به کشور و سرمایهگذاری دارند اما ما نتوانستیم بسترهای لازم را برای آنان فراهم کنیم که باید مشکلات این حوزه را حل کنیم.
وی ادامه داد: در برخی از موارد کارخانه های ما با مشکل مواد اولیه مواجه هستند، چقدر دانشگاهها و مراکز علمی برای حل این مشکل ورود پیدا کردند؟ 
استاندار فارس گفت: برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند کارهای خلاقانه و نوآورانه هستیم.
وی ادامه داد: استان فارس با توجه به نیروهای عالم و اراده مدیران باید در همه مسائل رتبه اول را داشته باشد و اگر دیدیم در این زمینه نمیتوانیم فعالیت کنیم باید با مسئولیت خداحافظی کنیم چون فارس ظرفیت لازم را دارد.
۹۲۵۴ / 2027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha