۶۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح بوم سازگان زاگرس اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به ضرورت صیانت از جنگل های زاگرس گفت: امسال ۶۰ درصد اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به استان به اجرای طرح بوم سازگان زاگرس اختصاص داده شد.

علی محمدی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۴۰۰میلیارد ریال از از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان چهارمحال وبختیاری اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده شد، افزود: این اعتبارات از سال گذشته با اذن مقام معظم رهبری ، به منظور اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری تخصیص داده می شود.

به گفته وی ،سال گذشته  سهم استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۰۰میلیون ریال بود.

محمدی مقدم با تاکید بر اینکه ۲۱۰ میلیارد ریال از این میزان امسال به اجرای طرح بوم سازگارن زاگرس اختصاص داده شد، افزود: اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان در ۴۵ حوزه آبخیز در قالب عملیات های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این تعداد پروژه مکانیکی شامل ۱۲ عملیات خاکی، ۲۱ پروژه سنگی ملاتی، ۲ عملیات تثبیت دیوار ساحلی، یک پروژه تثبیت زمین لغزش و یک پروژه بندهای گابیونی است.

محمدی مقدم افزود: اجرای عملیات و  پروژه های آبخیزداری در استان به طور متوسط ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می شود با توجه به وضعیت جغرافیایی و سرد شدن استان پیشرفت فیزیکی طرحها تا اواخر شهریورماه جاری به بالای ۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل ها تشکیل می دهد، که این میزان معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می شود.

 ۲ هزار و ۳۰۰ سد سنگی و ملاتی و ۸۶ بند خاکی در استان احداث شده است.

سند بوم سازگان زاگرس در راستای توسعه جنگل و طرح های حفاظت تعریف شده، که نقش محوری اجرای این سند با اولویت بهره برداران و مردم تعریف شده که در قالب بوم سازگان زاگرس ، اقدامات پایدار در جهت حفظ و توسعه جنگل در ۱۱ استان زاگرس نشین اجرا می شود.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha