۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83461480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰۰ نوآموز مهابادی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۴۲
کد خبر: 83461480
۳۵۰۰ نوآموز مهابادی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند

مهاباد- ایرنا- مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نوآموز در این شهرستان جهت ورود به مراکز پیش دبستانی و پایه اول در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده‌اند.

امید رفیعی‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲ پایگاه در مدارس «رشید شافعی» و «زانیار» برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان فعالیت خود را از ۳۰ خرداد شروع کرد و در این مدت سلامت سه هزار و ۵۰۰ نوآموز سنجیده شد.

وی با اشاره به فعالیت این مراکز سنجش سلامت تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: نوآموزان با اجرای این طرح به لحاظ وضعیت بینایی، شنوایی، هوش، اختلال جسمی - حرکتی، پایش رشد و سایر ارزیابی‌های بهداشتی و پزشکی ارزیابی می‌شوند.

وی گفت: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلال‌های جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است.

وی اضافه کرد: نوآموزانی که در اجرای این طرح نیاز به مرحله تخصصی نداشته باشند، برای ثبت‌نام به دبستان مورد تقاضا معرفی و نوآموزان مشکوک به مشکل در مرحله مقدماتی به مرحله تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

«رفیع‌نیا» اظهار داشت: والدینی که تاکنون نوآموزان خود را در این طرح شرکت نداده‌اند می‌توانند با در دست داشتن برگه سنجش از مدرسه‌ای که کودکشان را در آن ثبت‌نام کرده‌اند همراه با یک قطعه عکس، شناسنامه والدین و شناسنامه دانش‌آموز به پایگاه‌های ذکر شده مراجعه کنند.

وی پیش‌بینی کرد برای سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ بیش از چهار هزار نوآموز مهابادی در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

وی افزود: نوآموزان بدو ورود به دبستان در این پایگاه‌ها از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند و بر اساس نتایج این سنجش‌ها به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می‌شوند.

براساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی رشدی هستند و تشخیص به موقع آن‌ها می‌تواند از بروز و تشدید معلولیت‌ها جلوگیری کند.
برنامه سنجش برای بیست و پنجمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه‌ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در ۲ مرحله مقدماتی (غربالگری) و تخصصی در حال اجراست.

در سال تحصیلی گذشته ۴۱ هزار و ۶۰۰ دانش آموز مهابادی در ۳۲۰ مدرسه شهری و روستایی و در مقاطع مختلف در این شهرستان به تحصیل اشتغال داشتند؛ مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha