۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83461637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه یک میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال زندانیان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: برای ایجاد اشتغال و کمک به زندانیان یک میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پس از آزادی ارائه شد که کمک موثری در کاهش بازگشت آنها به زندان می‌کند.

مجتبی محمدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و پذیرش مددجویان آزاد شده از زندان از سوی جامعه، موجب کاهش ۳ درصدی نرخ بازگشت آنها به زندان شده است.

وی از مسئولان و بانک های استان خواست تا برای ایجاد اشتغال و حمایت از مددجویان تسهیلات مناسبی در اختیار این قشر قرار دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی بر کاهش جمعیت کیفری و ایجاد اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها تاکید کرد و گفت: این امر در اولویت مدیریت زندان ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه این استان از نظر جمعیت کیفری در سطح کشور رتبه سوم را دارد افزود: تلاش می شود تا با حرفه آموزی نرخ بازگشت به زندان را بیشتر کاهش دهیم.

محمدی همچنین با بیان اینکه ۳۶ درصد زندانیان به علت سرقت و ربودن مال غیر در زندان های این استان تحمل حبس می کنند گفت: سایر جرایم مربوط به مواد مخدر، جرایم علیه اشخاص و سایر موارد است.

وی افزود: هم اکنون  ۶۰ درصد مردان و ۱۰۰ درصد زنان زندانی زندان‌های خراسان شمالی در کارگاه‌های داخل زندان و صنایع بیرون از زندان مشغول به کار شده‌اند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی اظهار داشت: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اهداف بکارگیری نیروهای زندانی است.   

وی گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقای امنیت و آرامش محیط زندان نیز دارد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: در قالب اجرای طرح ها به ازای بکارگیری هر ۱۰ نفر زندانی یک میلیارد ریال تسهیلات به پشتیبان داده می شود.

وی افزود: خیاطی، نگارگری،  پرورش گیاهان دارویی قارچ و آلوئه ورا و قالی بافی از جمله فعالیت های زنان زندانی این استان است.

محمدی گفت: پرورش قارچ دارویی و گیاه آلوئه ورا به حمایت کارآفرینان برای اشتغال زندانیان زن انجام می شود که حتی در شمال شرق کشور بی نظیر است.

وی گفت: با ایجاد اشتغال در زندان‌ها علاوه بر حمایت از زندانیان، به خانواده زندانیان نیز برای تامین مخارج زندگی کمک می‌شود و زمینه مهارت آموزی زندانیان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در فروش محصولات و تولیات مددجویان با اداره ها و دستگاه های اجرایی و بانک ها نیز هماهنگی هایی شده است افزود: همچنین تولیدات مددجویان در نمایشگاه ها نیز برای عرضه به نمایش گذاشته می شود.

محمدی گفت: دامپروری و کشاورزی، تولید صنایع چوبی تزئینی و سفال و تولید محصولات چرمی از جمله شغل های مددجویان مرد زندانی این استان است.

۷۰ درصد زندانیان خراسان شمالی متاهل و ۳۰ درصد مجرد هستند.

هم اکنون کمتر از دو هزار نفر در زندان‌های خراسان شمالی هستند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha