مدیران مدرسه نقشی در توسعه و استقرار دانش ندارند

تهران- ایرنا- مدیر دفتر تألیف کتب درسی نظری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش در باره اهمیت مدیران در مدارس گفت: اکنون مدیران مدرسه نقش مبصر را ایفا می‌کنند و تأثیری در اشاعه دانش، توسعه و استقرار علم ندارند، از این رو باید متولیان اساسی علم در مدرسه تعریف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، حجت الاسلام والمسلمین همایون صدوقی امروز سه شنبه در یازدهمین گردهمایی معاونان پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی، روسای گروه تحلیل و بررسی محتوای مواد آموزشی و تحقیق و پژوهش استان ها در مجتمع آدینه اظهار کرد: بارها پیش آمده که یک معلم در نامه ‌ای از سازمان پژوهش خواستار رفع مشکلات درسی خود شده است، این موضوع صحیح نیست؛ چرا که این موضوع باید در مدرسه یا در نهایت معاونت پژوهشی منطقه ساماندهی شود.
صدوقی همچنین درباره اجرای طرح بوم افزود: این برنامه با هدف ارجاع قدرت امور به مدیر مدرسه اجرایی می شود.

وی افزود: در حال حاضر برای رشته های تحصیلی برنامه درسی مناسبی وجود ندارد، این رشته ها نیازمند تبیین اصول و اهداف خاصی است تا در نهایت رویکرد مشخصی ایجاد شود.

مدیر دفتر تألیف کتب درسی نظری خاطرنشان کرد: باید تعاملی فعال با استان ها شکل گیرد تا مجریان برنامه های درسی را  درک کنند. در حال حاضر مشکل درک مفاهیم در جامعه ایجاد شده که براساس سندتحول بنیادین باید در راستای تفهیم مفاهیم نیز گام برداشت.

صدوقی گفت: برنامه درسی دانش آموزان و معلمان تک پایه نوشته شده و برای بهبود این وضعیت انتظام بخشی برنامه های درسی آغاز شده است. 

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه انتظام بخشی به رشته فنی و حرفه ای و کاردانش از دیگر اهداف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی است، ادامه داد: مدل های مفهومی برای این موضوع مدنظر قرار گرفته که در سال اول، رشته تحصیلی را به صورت عمومی در نظر بگیریم و پس از آن در سال دوم و سوم به صورت حرفه ای مهارت بیاموزد.
صدوقی در ادامه گفت: بازنگری برنامه دوره پیش دبستانی در دستور کار قرار دارد و همچینین برای تبیین برنامه مهدهای کودک و پیش دبستانی برنامه های جدیدی در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha