جمعی از استادان دانشگاه‌های لبنان از دانشگاه فردوسی مشهد دیدن کردند

مشهد- ایرنا - ۲۵ نفر از استادان دانشگاه‌های مختلف لبنان در آخرین روز سفر رسمی خود به مشهد از دانشگاه فردوسی مشهد دیدن کردند.

در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بسیاری از دانشگاه های ایران و به خصوص دانشگاه فردوسی مشهد در طول جنگ تحمیلی از تلاش برای دستیابی به علم کوتاهی نکردند زیرا اعتقاد داریم داشتن علم باعث ایجاد قدرت و توانایی مقابله با دشمن می شود.
محمد کافی با اشاره به این که دانشگاه فردوسی مشهد یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا به شمار می رود افزود: یکی از برنامه های با اهمیت دانشگاه فردوسی مشهد ارتقاء همکاری‌های بین المللی به خصوص با دانشگاههای مختلف کشور لبنان است.
وی ادامه داد: حضور استادان با تخصصهای متنوع از دانشگاههای مختلف کشور لبنان برای ما قابل اهمیت است و اعتقاد داریم که محکم ترین ارتباطات، ارتباطی است که بین استادان شکل می گیرد نه بین دانشکدهها و به همین دلیل از شما دعوت می کنیم تا با استادان هم رشته خود در این دانشگاه ارتباط علمی مستحکمی برقرار کنید.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه خود را متعلق به تمامی دنیا و به خصوص کشور لبنان می داند و دانش آموختگان این دانشگاه از بارزترین افراد تاثیرگذار در کشور خودشان هستند و این یکی از وظایف دانشگاه فردوسی مشهد در گسترش دیپلماسی علمی به شمار می رود.
کافی  افزود: تمدن بشری مرهون کشور لبنان است و به واسطه سابقه علمی بسیار و همچنین مبعوث شدن بسیاری از انبیاء از این منطقه برای ما جایگاه با اهمیتی پیدا کرده است همچنین در گذشته کشور لبنان، کتاب، جایگاه با اهمیتی داشته است و زیباترین کتابها در لبنان به چاپ می رسد.
رئیس هیات لبنانی هم در ادامه این نشست گفت: در این سفر شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر دانشگاهیان ایران بوده ایم و این قابل تحسین برای کشورهای آزادی خواه  است.


حسین سلامه افزود: کشور ایران در حوزه علمی، تمدنی  و تولید علم بسیار جایگاه ویژه ای دارد.
مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد هم به خبرنگار ایرنا گفت: هیات لبنانی از استادان دانشگاههای مختلف لبنان تشکیل شده است که در حوزه های مختلف علوم انسانی فعال هستند.


احسان قبول افزود: تمرکز دانشگاه فردوسی مشهد بر این است که در تفاهمنامه های منعقده با دانشگاه های لبنان بیشتر در حوزه های علوم انسانی وارد شود.
وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ با دانشگاه لبنان تفاهمنامه امضا و فعالیتهای مشترکی برگزار کرده ایم که از آن جمله می توان به تاسیس رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه لبنان اشاره کرد و امسال دو نفر از استادان زبان و ادبیات فارسی طبق قرارداد منعقده و با نظارت وزارت علوم به دانشگاه لبنان اعزام خواهند شد.
مدیر همکاری های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد به همکاری های دانشگاهی دیگر با دانشگاه های کسلیک، سنت ژوزف و روح القدس در لبنان اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد تفاهمنامههایی با دانشگاههای البسوئیه، ترابلس و ال آی یو "LIU"  هستیم.
۲۰۳۰/۱۹۲۲
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha