داروخانه‌ها تا آبان به پرونده الکترونیک سلامت متصل می‌شوند

تهران- ایرنا- معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: گواهی نرم افزارهای داروخانه‌ها تا ابتدای پاییز ارزیابی و صادر می‌شود و تمام داروخانه‌های کشور تا آبان ماه باید به سامانه‌های جدید ارتقا پیدا کنند تا امکان تبادل اطلاعات با پرونده الکترونیک سلامت را داشته باشند.

به گزارش وزارت بهداشت،  علی اصغر انصاری روز چهارشنبه درباره اتصال داروخانه‌ها به پرونده الکترونیک سلامت افزود: در مرحله اول استقرار پرونده الکترونیک سلامت، مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در بخش دولتی به این سامانه متصل شدند و مقرر شد که در فاز دوم استقرار پرونده الکترونیک سلامت، مراکز غیر دولتی نیز متصل شوند.

وی ادامه داد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یکی از مهمترین فرآیندهایی است که باید به پرونده الکترونیک سلامت متصل شود و اولویت اصلی ما نسخه پیچی الکترونیک است که از تصمیمات هشتمین نشست شورای سیاست‌گذاری نظام الکترونیک است. روز گذشته با حضور نمایندگانی از انجمن داروسازان ایران و تهران، شرکت‌های نرم افزاری داروخانه و سازمان غذا و دارو نشستی برگزار شد که با هم افزایی و هم‌کاری مشترک، برنامه‌ای را برای اجرای بهتر نسخه پیچی الکترونیک داشته باشیم.

معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان کرد: کدینگ دارو یکی از زیرساخت‌های مهم و اساسی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است.  کدینگ دارو تهیه و به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شرکت‌های نرم افزار دارو و سازمان‌های مربوطه ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha