۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83466316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقتصاد دانش بنیان نیازمند هم‌افزایی نیروها است

همدان- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری همدان با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان نیازمند هم‌افزایی نیروها است، گفت: برای توسعه و تقویت این حوزه از اقتصاد در منطقه ۳ کشور شامل استان های غربی، نیازمند هم‎‌افزایی نیروها در پارک‌های علم فناوری هستیم.

محمد حسن مرادی روز پنجشنبه در نشست تخصصی آمایشی منطقه ۳ کشور به آمار شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه اشاره کرد و افزود: ۴۸ شرکت دانش بنیان در همدان، ۴۵ شرکت در کرمانشاه، ۱۹ شرکت در لرستان و ۱۶ شرکت در ایلام فعال هستند.  

وی با تاکید بر هم افزایی منطقه ای در حوزه اقتصاد دانش بنیان افزود: این شرکت‌ها در زمینه انجام مطالعات بازار، ایجاد و تکمیل زنجیره تولید تا مصرف، ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات جهت تسهیل در فرایند کاری زنجیره یاد شده، می توانند اثر گذار باشند.

مرادی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در تعریف طرح های فناورانه مشترک بر اساس توانمندی ها و فرصت های مشترک در زمینه کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی و توسعه فناوری های نوین قابلیت دارند. 

وی تاکید کرد: شرکت های فناور باید به صورت هدفمند به بخش اقتصاد کمک کرده و علاوه بر بخش تولید در عرصه بازیابی و صادرات نیز ورود کنند. 

رئیس پارک علم و فناوری همدان افزود: پارک های علم و فناوری حکم تسهیل کننده دارند و بخش خصوصی و دستگاه های دولتی باید استفاده بیشتری از این ظرفیت های علمی ببرند.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha