۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۵۷
کد خبر: 83466821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران- ایرنا- تاکید رئیس قوه قضاییه بر تلاش برای کاهش آمار پرونده های ورودی به دادگستری، اعلام اجرای گام سوم ایران به موگرینی از سوی ظریف، گزارش فرانس 24 از اختلاف نتانیاهو و ترامپ در مورد ایران، مخالفت انگلیس با در خواست نتانیاهو برای فشار به ایران و مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********

* زنجان- رئیس قوه قضاییه به ضرورت تلاش برای کاهش آمار پرونده های ورودی به دادگستری تاکید کرد و گفت: تحقق این امر در گرو یک حرکت فرهنگی گسترده و پیشگیرانه است.

* جاکارتا- وزیر امورخارجه با تاکید بر این که اجرای گام سوم را به موگرینی اعلام می کنم، گفت: اروپایی‌ها اگر به وظایفشان عمل کنند این اقدام همانند دو اقدام دیگر که قبلا صورت گرفته امکان دارد، برگردد.

* تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه جزئیات نامه روز پنجشنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

* جاکارتا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت وگو کرد.

* برلین- «پیروز حناچی» شهردار تهران پس از سه روز اقامت در پایتخت اتریش و شرکت در اجلاس بین المللی شهرداران جهان و ملاقات با برخی مقامات محلی و بین المللی در اتریش، به دعوت همتای آلمانی خود وارد برلین شد.

* شیراز- معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: درست است که ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با نقض مقررات بین‌المللی به‌صورت یک طرفه از این توافق بین‌المللی خارج شد؛ اما اثرات حقوقی برجام پابرجا است کماکان به عنوان یک سند بین‌المللی وجود دارد.

* کرمان- رئیس کل بانک مرکزی مدیریت بهینه منابع ارزی به دلیل شرایط تحریم را از موضوعات اصلی این بانک عنوان کرد و گفت: برای مدیریت نقدینگی و هدایت آن به تولید، باید وزارتخانه های مربوطه خصوصا صمت با شناسایی واحدهای تولیدی فعال و مولد همکاری لازم را با بانک مرکزی و شبکه بانکی برای تأمین نقدینگی آنها داشته باشند.

* مشهد- سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات ایران به عنوان دغدغه دوست و دشمن مطرح است و به همین دلیل مطالب و نقطه نظرات خود را در این زمینه منتشر می کنند.

* یزد- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیمی از طرح‌های بهره برداری شده در هفته تعاون مربوط به پروژه‌های تولیدی است، گفت: در این هفته ۶۴۳ طرح با سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال پایدار و مستقیم ۱۸ هزار نفر افتتاح شده است.

* قصرشیرین- با حضور «لعیا جنیدی»معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بهره‌برداری از واحدهای مسکونی احداثی زلزله‌زدگان زیرپوشش بهزیستی سرپل ذهاب روز پنجشنبه آغاز شد.

* همدان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گردشگران زیادی از عراق برای زیارت، تفریح و درمان به ایران سفر می کنند که باید ماندگاری و نحوه سفر آنها مدیریت و برنامه ریزی شود.

* تهران- وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام اربعین از فرودگاه کرمانشاه و ایلام روزانه چند پرواز به نجف خواهیم داشت.

* تهران- ایرنا- علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به توئیت یکی از مجریان صداوسیما تاکید کرد که دروغ از گناهان کبیره است و این اتهامی بزرگی است که زده‌اید.

* تهران- رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: مرز خسروی با حضور وزرای کشور ایران و عراق جمعه (پانزدهم شهریورماه) بازگشایی می‌شود. 

* تهران- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دیدار با مفتی اهل سنت این کشور تاکید کرد که تهران تمام تلاش خود را برای گسترش روابط با تمام گروه‌ها و طوایف و جریان‌های مختلف لبنانی می کند.

اخبار خارجی
**********

* تهران- شبکه فرانس ۲۴ فرانسه هم زمان با سفر غیررسمی نتانیاهو به لندن روز پنجشنبه نوشت: شتابزدگی نخست وزیر تل آویو برای گفت و گو با مقامات اروپایی به دلیل نگرانی وی در مورد تغییر مواضع ترامپ در برابر ایران است.

* تهران- به دنبال دیدار جانسون با نتانیاهو در لندن، روزنامه تلگراف روز پنجشنبه نوشت: نخست وزیر انگلیس با طرح تشدید فشار و اقدام سخت اسرائیل علیه ایران مخالفت کرده است.

* نیویورک- دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش مربوط به وضعیت حقوق بشر در ایران، تایید کرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر مردم ایران و همچنین خدمات بشردوستانه آثار منفی داشته است.

* پکن- یک هیات کارشناسی سازمان ملل ضمن تاکید بر تهدیدات کره شمالی اعلام کرد این کشور همچنان به توسعه برنامه های هسته ای خود ادامه می دهد.

* تهران- حضور نظامی آمریکا در منطقه بویژه افغانستان و عراق تهدیدی علیه کشورهای منطقه است که سیاست های مخالف با آمریکا را دنبال می­ کنند.

* تهران- ۱۷ سازمان غیر دولتی حقوق بشری پنجشنبه شب در بیانیه ای از فرانسه خواستند، فروش سلاح به عربستان و امارات را بخاطر جنگ در یمن، متوقف کند.

* مسکو- وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه در حال بررسی امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش تولید نفت ایران است.

* تهران- چهار نامزد برای ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی که وظیفه نظارت بر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را بر عهده دارد اعلام آمادگی کردند.

* تهران- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب در واکنش به استعفای "جیسون گرینبلات" فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا به مذاکرات صلح خاورمیانه گفت: مقاومت معامله قرن را برای همیشه در خاک دفن خواهد کرد.

* تهران- رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر طرح منطقه امن آنکارا در داخل سوریه از طرف کشورهای غربی حمایت نشود، مرزهای ترکیه برای ورود مهاجران سوری به اروپا باز خواهد شد.

* تهران- رئیس امنیت ملی افغانستان یک روز پس از عملیات در شرق این کشور که به کشته شدن چهار غیرنظامی منجر شد، از سمت خود استعفا کرد.

* نیویورک- حمایت‌های یکجانبه آمریکا از تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حاکمیت لبنان مانع از آن شد تا شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صدور یک بیانیه مطبوعاتی برای ابراز نگرانی از تنش مرزهای لبنان به توافق نرسد.

* تهران- مجله «اشپیگل» بامداد جمعه اعلام کرد، «میشائیل ارهارد بوک» دیپلمات پیشین آلمان به عنوان رئیس جدید اینستکس انتخاب شد.

* تهران- وزارت امورخارجه انگلیس روز پنجشنبه گام سوم ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای را نگران کننده خواند.

* تهران- "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی پنجشنبه شب در تماس تلفنی با "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق بر اهمیت هماهنگی در ایجاد توازن در قیمت نفت در بازارهای جهانی تأکید کرد.

* مسکو- رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر مالزی در ولادی وستوک دیدار کرده و دو طرف بر توسعه همکاریهای فنی-نظامی و اقتصادی و بازرگانی دو کشور تاکید کردند.

* تهران- شمار کشته های حمله یکشنبه گذشته ائتلاف سعودی به زندانی در استان "ذمار" در مرکز یمن به ۱۵۶ کشته و ۵۰ زخمی رسیده است.

* تهران- وزیر امورخارجه کوبا روز پنجشنبه گفت: تحریم‌های آمریکا علیه نهادهای دریایی ایران یکی دیگر از اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل واشنگتن است.

* مسکو- نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار حمایت از طرح فرانسه درباره ایران شد.

* تهران- شبکه "۱۲" رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گزارش داد: این رژیم سامانه‌های موشک‌های پاتریوت در شمال سرزمین های اشغالی در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان مستقر کرد.

* وین- «میشائیل هویپل» شهردار سابق وین با انتقاد از سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه تهران تصریح کرد که شرکت‌های اتریشی باید شجاعت بیشتری برای تجارت با ایران به‌خرج دهند.

* اسلام‌آباد- رسانه‌های پاکستان پنجشنبه شب از وقوع انفجار پیاپی دو بمب در شهر "کویته" مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور خبر دادند که بر اثر آن هشت نفر زخمی شدند.

* تهران- منابع خبری غربی و رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گزارش دادند، "جیسون گرینبلات" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه از سمت خود استعفا می کند.

* تهران- روزنامه گاردین با اشاره به دیدار نخست وزیر رژیم اشغالی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در لندن نوشت: انگلیس برخلاف فشارهای آمریکا همچنان از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ (برجام)‌ حمایت می کند.

* تهران- رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: بعد از ظهر پنجشنبه یک مخزن بزرگ نفتی در بندر "حیفا" آتش گرفت و موجب تعطیلی این بندر شد.

* تهران- شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" عصر پنجشنبه به نقل از سفارت این کشور در تهران گزارش داد که هفت ملوان نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" ایران را ترک کردند و راهی امارات شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha