۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 83466830
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

شکوه میثاق شیرخوارگان با شهید خردسال کربلا

استانها - ایرنا- همزمان با نخستین جمعه ماه محرم عظیم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی(ع) همراه با نوای لالایی علی اصغر (ع) درهمایشی جهانی، امسال در هفدهمین سال برگزاری در بیش از ۶ هزار نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در حالیکه تعدادی از مادران کودکان خود را در آغوش داشتند به یاد طفل شهید کربلا در حسینیه‌ها ، تکایا و مصلی‌ها برگزار شد ، مادران اطفال سوگوار با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان یا حسین بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان ، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شهدای کربلا پرداختند و در مظلومیت شیرخوار ۶ ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

مادران عزادار حسینی کودکان خردسال شیرخوار خود را بر روی دستان پرمهر خود گرفته و به یاد حضرت علی اصغر(ع) و مادر گرامیشان حضرت رباب (س) گریه کردند.
 این مادران امروز با چشمانی اشک بار و فریاد یاحسین شیرخوار خود را تقدیم امام حسین (ع) کردند و از آن بزرگوار شفای دوعالم فرزند خود را تقاضا داشتند.

مداحان اهل‌بیت (ع) نیز امروز دربرنامه های همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در مظلومیت سرور و سالار شهیدان و عزای طفل ۶‌ ماهه این امام مظلوم، مرثیه‌ سرایی کردند و مردم نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.

ذکر مصیبت های وارده بر حضرت علی اصغر و رباب (ع) ، برپایی ایستگاه های صلواتی ، خیمه های معرفت ، بصیرت عاشورایی ، نمایش تعزیه شهادت علی اصغر (ع) و قرائت نذرنامه‌ شیرخوارگان از دیگر برنامه های این همایش معنوی در سراسر کشور بود.

برگزاری اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا (ع)

 اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

یکی از مدرسان حوزه علمیه در این اجتماع بزرگ گفت: شعار "لبیک یا حسین" یعنی لبیک به مرام سیدالشهدا(ع) و مرام آن حضرت اخلاق و گذشت است.

حجت الاسلام وحید حجتی افزود: یکی از ویژگیهای امام حسین (ع) گذشت و توجه به همه افراد جامعه است مثلا زمانی که حر بن یزید ریاحی به خیمه سیدالشهدا(ع) آمد و از بستن راه بر سیدالشهدا (ع) اعلام پشیمانی کرد امام حسین(ع) ندامت او را پذیرفت پس ما هم در زندگی خود اگر کسی نسبت به خطای خود اعلام پشیمانی می کند باید پذیرا باشیم.

همنوایی شیرخوارگان استان مرکزی با کوچکترین سرباز امام حسین(ع)

شیرخوارگان استان مرکزی و شهرستان اراک همزمان باسراسر کشور در ششمین روز از ماه محرم و در همنوایی با شهید شش ماهه دشت کربلا، گردهم آمدند.

این آیین به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه واقعه دشت کربلا، بیان مظلومیت ،فداکاری ها و جانبازی های امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد. 

در مصلای بزرگ اراک، مادران عزادار حسین (ع) با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر (ع) ویا حضرت علی‌اکبر (ع) به پیشانی نوزادان خود به سوگواری پرداختند و یاد و نام حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش را زنده گرامی داشتند.
در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی کردند و مردم نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در استان یزد

در نخستین جمعه ماه محرم و همزمان با سراسر کشور، همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی در ۳۰۰ نقطه استان یزد شامل مساجد، امامزادگان، تکایا و حسینیه‌ها برگزار شد.

مادران حاضر در این همایش در فضای معنوی در  حالی که برخی فرزندان خردسال خود را در آغوش و تعدادی بالای سر گرفته بودند به یاد طفل شش‌ماهه امام‌حسین (ع)، حضرت علی اصغر به عزاداری پرداختند.

مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) به مرثیه خوانی پرداختند و سخنرانان به فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کردند.

ترویج ارزش‌های عاشورا و معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) و علی‌اصغر (ع) از اهداف‌ اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است .

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در مازندران

نوای لالایی لای لای مادران مازندران به یاد طفل شیرخواره دشت کربلا  در حالی امروز در فضای ملکوتی امامزاده‌ها و مساجد استان طنین‌انداز شد که مادران دیارعلویان خواستند از این طریق با مادر حضرت علی اصغر(ع) همدردی کنند و او را در غم از دست دادن نوزادش یار شوند.

امروز مادران مازندران آمدند تا با حضور در آیین شیرخوارگان حسینی همدردی خود را در مصیبت وارده بر حضرت رباب(سلام الله علیها) ابراز کنند .در این میان برخی مادران که بعد از سالها طعم مادر شدن را چشیدند به شکرانه این نعمت در عزای حضرت علی اصغر (ع) شرکت کردند و فرزندشان را فدایی راه شهدای دشت کربلا کردند.سخت‌ترین صحنه امروز زمانی بود که گهواره نمادین سبز علی‌اصغر(علیه السلام) بر روی دستان مادران تشییع شد.

دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان مازندران از برگزاری آئین شیرخوارگان حسینی در ۷۰۰ نقطه در این استان خبر داد و گفت : این مراسم به صورت همزمان از ساعت ۹ صبح در امامزاده ها ، مساجد ، پارک ها و در روستاها در حسینیه و تکایا برگزار شد .

حسین مهدی نژاد مداحی و ذکر مصیبت های وارده بر حضرت علی اصغر و رباب (ع) ، برپایی ایستگاه های صلواتی ، خیمه های معرفت ، بصیرت عاشورایی از جمله برنامه هایی اعلام کرد  که در آیین شیرخوارگان حسینی برگزار شد .

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر آذربایجان‌غربی

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر میهن اسلامی و در ششمین روز از ماه محرم با حضور گسترده مردم و مادران شیفته اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در بیش از ۷۰ نقطه آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این آیین که علاوه بر بسیاری از مساجد شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی، در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه با حضور پرشور مادران عزادار حسینی برگزار شد، مادران سیاه‌پوش درحالی‌که کودکان خود را با لباس‌های سبز و سفید در آغوش داشتند و سربندهایی با مضامین یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته بودند، در شهادت کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا، اشک ماتم ریختند.

در این آیین ها سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعت در ارتباط با فلسفه قیام کربلا و اهداف متعالی و آرمان‌های امام حسین (ع) در قیام علیه ظلم و جور و تجاوز یزیدیان سخنرانی کردند.

برگزاری مراسم لالایی علی اصغر، مداحی و سینه زنی از جمله آیین‌هایی بود که با حضور مادران و اقشار مردم برگزار شد.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد

 همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار شد.

 همایش شیرخوارگان حسینی در بیان مظلومیت شهدای دشت کربلا به ‌ویژه حضرت علی اصغر(ع) و با حضور گسترده مادران و نوزادان این شهرستان در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم که با حال و هوایی خاص و همنوا با شهدای دشت کربلا در میان حزن و اندوه و گریه و ناله مادران شیرخوارگان برگزار شد، بار دیگر بر مظلومیت شهدای اسلام و کربلا و پیروی از آرمان‌های سیدالشهدا(ع) تاکید کردند.

مادران ولایی در این مراسم با پوشاندن لباس‌های همسان بر تن نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنها که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به تصویر کشیده و همراه با نوزادان خود در عزای آن حضرت و به یاد مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان به اقامه عزا ‌پرداختند.

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در ۲۰۰ نقطه خراسان جنوبی برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر امسال در ۶ هزار و ۵۰۰ نقطه کشور و ۴۵ کشور خارجی به صورت همزمان و با دستورالعمل یکسان برگزار شد.

استاد حوزه و کارشناس مسایل دینی در همایشی که به این منظور در حسینیه جماران بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار شد گفت: ندای حل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) فرا زمانی است و فقط مربوط به زمان امام حسین (ع) نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شهاب امانتچی افزود: امام حسین (ع) در کربلا در اوج بلا و مصیبت می‌گوید «آیا کسی هست مرا یاری کند» اما بعد ۱۴۰۰ سال امروز هم باید پیام سیدالشهدا را بفهمیم و به آن عمل کنیم و به این ندا لبیک بگوییم.

یاران امام حسین (ع) در واقعه کربلا الگویی تمام عیار برای بشریت هستند

 امام جمعه بروجرد گفت: یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا الگویی تمام عیار و مناسب برای بشریت هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سالن ولایت بروجرد افزود: کربلا صحنه نبرد مردانی بود که در دامان زنان پاکدامان تربیت شده بودند.

وی اظهارداشت: کسانی که در واقعه کربلا مقابل یاران امام حسین(ع) صف آرایی کردند در دامان زنان ناپاک تربیت شده بودند.

همنوایی مادران کرمانشاهی با طفل ۶ ماهه دشت کربلا

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و در ششمین روز از ماه محرم در کرمانشاه برگزار و مادران این دیار همراه کودکانشان با طفل ۶ ماهه دشت کربلا همنوا شدند.

در این مراسم معنوی که  با حضور هزاران مادر و کودک کرمانشاهی در سالن امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه برگزار شد، مادران با بلندکردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر داده و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل ۶ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

حجت الاسلام جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، در این مراسم درباره فلسفه قیام امام حسین (ع) سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

همایش شیرخوارگان حسینی در خوزستان برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف خوزستان با حضور پرشور عزاداران حسینی برگزار شد.

 این مراسم معنوی در حسینیه ها، بقاع متبرکه و مصلا های هر شهرستان با حضور پرشور  مادران و کودکان  عزادار  حسینی برگزار شد.

 این آیین در نقاط مختلف اهواز از جمله حرم علی بن مهزیار اهوازی، مساجد  و مصلای مهدیه امام خمینی (ره) و در حسینیه ثارالله دزفول رگزار شد.

در مراسم حزن و اندوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) مادران و کودکان با پوشیدن لباس عزا و پیشانی بندی به نام علی اصغر (ع) و با در آغوش گرفتن کودکان خود  به یاد کودک شش ماهه شهید امام حسین (ع) اشک ماتم می ریزند و ارادت و همدردی و سوگ خود را در روز شهادت کوچکترین شهید کربلا به تصویر می کشند.

طنین لالایی جانسوز علی اصغر (ع) در حسینیه ثارالله یاسوج

حسینیه ثارالله یاسوج  در نخستین جمعه از ماه محرم همزمان با سراسر کشور صحنه دلدادگی محبان و عاشقان حسینی و مادرانی بود که آمده بوند تا فرزندان خردسال و طفلان شیرخوارشان را زائر ضریح گهواره حضرت علی اصغر (ع) کنند.

 حسینیه ثارالله  یاسوج  بار دیگر شاهد حضور شیرخوارگان ، مادران داغدار و طفلان معصومی بود که با سربندهای منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس های سبز و سیاه به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله می کردند.

امروز حسینیه ثارالله میدان اشک ها و عشق و حسرت و هراس مادران داغداری بود که به عشق طفل شیرخوار دشت کربلا، نوای دلنشین و جانسوز لالایی علی اصغر (ع) می سرودند.

در این میدان عشق امروز هر کس به طریقی دل در گرو معبود و مولای خود می داد مادری که گونه های پراشکش را بر سیمای خاموش و گریان فرزند کوچکش می گذاشت و آن یکی مادر پریشانی که فرزند معلول شیرخوارش را برای شفا در حرم امن مکتب حسین (ع) آورده بود و آرزوی شفایش می کرد.

زمزمه لالایی حضرت علی‌اصغر(ع) در قم طنین‌انداز شد

هم‌زمان با نخستین جمعه ماه محرم، مادران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با در آغوش گرفتن فرزندان خود به یاد کوچک‌ترین سرباز ۶ ماهه کربلا، با سوگواری و مرثیه‌سرایی زمزمه لالایی حضرت علی‌اصغر(ع) سردادند.

شبستان امام خمینی(ره) بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) در ششمین روز از ماه محرم‌الحرام میزبان دل‌سوختگان و عاشقان ائمه اطهار(ع) شد و مادران با در آغوش گرفتن شیرخوارگان خویش به یاد کوچک‌ترین شهید کربلا اشک ماتم ریختند.

در این آیین، مادران با پوشاندن لباس‌های مخصوص شیرخوارگان حسینی و با بستن پیشانی‌بند «یا علی‌اصغر(ع)» با مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی، یاد طفل شهید روز عاشورا را گرامی داشتند.

از گوشه و کنار حرم ملکوتی بانوی آب و آینه ندای لالایی علی‌اصغر(ع) به گوش می‌رسید و مادران قمی هم‌نوا با مداحان اهل‌بیت زمزمه‌کنان، به عزاداری و سوگواری پرداختند.

همایش شیرخوارگان حسینی اوج سوگ عاشورائیان

همزمان با ششمین روز ماه محرم مادران شهرستان های گچساران و باشت در حالی که فرزندان خردسال خود را در دست داشتند، در سوگ شهادت طفل ۶ ماهه دشت نینوا با حضرت رباب همنوا شدند.

 در این آئین ها مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود و زمزمه‌های یا باب الحوائج به یاد کم سن و سال‌ترین شهید تاریخ اشک عزا و ماتم ریختند.

مادران سوگوار در این همایش ها در حالی که فرزندان خود را به تن پوشش های سبز و سفید همچون کودکان صحرای کربلا ملبس کرده بودند با مکتب عاشورایی سرور شهیدان میثاقی دوباره بستند.

پیشانی بندهایی سفید و سرخ با مضمون یا حسین (ع) یا حضرت علی اصغر (ع) نشانی از حضوری همراه با معرفت در این سوگ عاشورایی داشت.

عزای شهید ۶ماهه کربلا در ۱۵۰ نقطه سمنان برگزار شد

 مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان سمنان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه روستایی و شهری استان سمنان برگزار شد.

عباسعلی طالب بیدختی در گفت‌ و گو با ایرنا، اظهار داشت: حدود ۶ هزار دست لباس و سربند یا صاحب‌الزمان (ع) برای شیرخوارگان توسط ۲۵۰ خادم دوخته‌ شده که در مراسم به مادران اهدا شد.
وی تصریح کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در سمنان ساعت ۸ و ۳۰ صبح در مصلای این شهر با حضور هزاران عاشق حسینی برگزار شد.
طالب بیدختی تصریح کرد: قرائت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، مداحی با حضور مداحان کشوری، اجرای سرود و مرثیه برای حضرت علی‌اصغر (ع) شیرخوار کربلا، اجرای موسیقی آئینی، گهواره گردانی و به صحنه کشیدن زمان شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) برخی از برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در سمنان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در پایان همایش شیرخوارگان حسینی، مادران فرزندان خود را به آغوش می‌گیرند و روبه قبله نذرنامه می‌خوانند و فرزندان شیرخوار خود را نذر یاری حضرت مهدی (ع) می‌کنند تا حضرت آن‌ها را حفظ کرده و آن‌ها فرزند ظهور باشند.

همایش شیرخوارگان حسینی در قشم برگزار شد

یازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نخستین جمعه از ماه محرم الحرام در مصلی امام علی(ع) قشم برگزار شد.

 حدود ۲ هزار مادر و کودک قشمی به منظور بزرگداشت یاد شهید ۶ ماهه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این همایش حضور یافتند.
مادران لباس سبز و سفید و سر بندهای «یا علی اصغر(ع)» بر قامت کودکان خود پوشانده با حضرت رباب(س) هم دردی کردند.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در جنوب شرق استان تهران

 همزمان با ایام سوگواری سیدو سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان و در روز متعلق به حضرت علی اصغر(ع)، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران برگزار شد.

در این همایش معنوی که روز جمعه و باحضور بسیاری از زنان همراه با فرزندان شیرخوار در مساجد، حسینیه ها و آستان امامزادگان مدفون در شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت برگزار شد، شرکت کنندگان به یاد مظلومیت شهادت حضرت علی اصغر(ع)،عزاداری کردند.
مادران عزادار شرکت کننده در این مراسم معنوی، در حالی که سربندهایی با نام علی اصغر(ع) بر پیشانی طفل شیرخوار خود بسته بودند، این واقعیت را بار دیگر به اثبات رساندند که مردم ایران اسلامی غم و مهر حسین(ع) را با شیر از مادر گرفتند.

همایش شیرخوارگان حسینی و بزرگترین سند مظلومیت شهدای کربلا

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور و ۴۵ کشور دنیا در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس برگزار شد، کودکان شیرخوار در آغوش مادران مشتاق به معصومیت حضرت علی اصغر (ع) در این همایش اوج مظلومیت شهدای کربلا را به تصویر کشیدند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس درباره این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این همایش فریاد مظلومیت شیرخواره کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی گناه است.

شاهرخ صبوری با بیان اینکه در سال جاری  ۶۰۰ نقطه فارس از جمله بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا، آماده برگزاری این تجمع شدند از اجرای این مراسم در ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه در کشور سخن گفت.

همایش شیرخوارگان حسینی در گلستان برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی مصادف با ششم محرم‌ همزمان با سراسر کشور در مساجد، امام‌زادگان، تکایا و حسینیه‌های استان گلستان برگزار شد.

مادران حاضر در این همایش در حالی که فرزندان خردسال خود را در آغوش و تعدادی بالای سر گرفته بودند به یاد طفل شش‌ماهه امام‌حسین (ع)، حضرت علی اصغر به عزاداری پرداختند.

مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) به مرثیه خوانی پرداخته و سخنرانان به فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کردند.

این مراسم در شهر گرگان همراه با عزاداری و سخنرانی در مصلی وحدت این شهر برگزار شد.

مصلی ایلام محفل مادران و شیرخوارگان حسینی شد

همزمان با سراسر کشور و در ششمین روز از ماه محرم محفل معنوی شیرخوارگان حسینی در مصلی شهر ایلام و سایر نقاط استان ایلام برگزار شد.

 در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی جمع زیادی از مادران ایلامی با فرزندان خردسال خود حضور داشتند.

مادرانی که با فرزندان شیرخوار و خردسال خود در این همایش سراسر معنوی مشارکت داشتند تا با حزن و اندوه بانوی حرم رباب در سوگ شهادت حضرت علی اصغر(ع) طفل ۶ ماهه همدردی کنند.

ناله های مادران البرزی در سوگ شیرخواره کربلا

البرز در ششمین روز از ماه محرم درسوگ طفل ۶ ماهه حضرت سیدالشهدا(ع) گریست، مادران همراه با کودکان شیرخواره خود در ۲۱۰ مکان این استان اجتماع عزاداری و سوگواری برپا کردند.

امروز البرز غرق در عزا و ماتم است، مادران کودکان شیرخواره را به مجالس عزاداری حضرت علی اصغر(ع) آوردند تا همنوا با کاروان کربلا در سوگ طفل شهید کربلا ناله و گریه سردهند.

امروز در هیات های رزمندگان اسلام استان  البرز از جمله  نورالشهدای رزمندگان کرج واقع در مصلای نماز جمعه کرج، فاطمیون رزمندگان غرب کرج واقع در حسینیه فاطمیون ابتدای خیابان شهید رجایی حصارک کرج و عاشقان ثارالله رزمندگان شرق کرج واقع درآستان مقدس امامزاده حیدر(ع) کلاک آئین های عزاداری و سوگواری برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی رشت برگزار شد

 همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با شش هزار و ۲۰۰ نقطه از ایران و ۴۵ کشور جهان،  در مصلی رشت برگزار شد.

محمد فتحی‌پور مسئول تبلیغات هیئت روضات‌الحسین(ع) رشت در حاشیه این همایش به ایرنا گفت: این همایش همانند سال‌های گذشته در نخستین جمعه ماه محرم برگزار شد و همه ساله با استقبال پرشوری در گیلان مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مادران گیلانی همه ساله با هدف رشد و پرورش فرزندان شیرخوار خود در دریای پرمهر معنویت حضرت سیدالشهدا(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند.

میثاق با شهید خردسال کربلا در آیین شیرخوارگان حسینی زنجان

همه‌ ساله همزمان با اولین جمعه ماه محرم، بانوان عزادار دارای کودک و شیرخوار با حضور در آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) و همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) می‌کنند که این رخداد در زنجان همچون سال های گذشته محفلی از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) و میثاق با شهید خردسال کربلا بود.

 همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، پانزدهمین  همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، با استقبال گسترده مادران و نوزادان در این استان برگزار شد.
در این همایش با شکوه شیرخوارگان و کودکان با لباس های متحدالشکل به رنگ سبز سربندهای یا حسین(ع) و یا"علی اصغر" یا ابوالفضل"حضور داشتند و جلوه ای از عشق را به نمایش گذاشتند.
مادران زنجانی نیز چادر عزا بر سر و با در آغوش گرفتن فرزندان دلبند خود در غم و انده حضرت علی اصغر طفل شش ماهه امام حسین (ع) عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۳۵۰ نقطه استان اصفهان برگزار شد

مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم الحرام در ۳۵۰ نقطه از استان اصفهان با حضور ارادتمندان اهل بیت (ع) برگزار شد.

دبیر برگزاری مجمع شیرخوارگان حسینی غرب اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این آمار بر اساس مرکزهای ثبت شده در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) است، درحالی‌که مردم ولایتمدار اصفهان در بسیاری از ورزشگاه‌ها، تکیه‌ها، حسینه‌ها، مرکزهای فرهنگی و مذهبی نسبت به برگزاری مراسمی مشابه اقدام کردند.

عباس تیموری افزود: سال‌های گذشته تنها برگزارکننده مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) در غرب اصفهان، ورزشگاه جروکان بود اما امسال در بیش از ۳۰ نقطه مراسم در حال برگزاری است.

همایش شیرخوارگان حسینی در مهاباد نمادی از وحدت شیعه و سنی

مراسم شیرخوارگان حسینی که با شرکت مادران سوگوار اهل تسنن و تشیع و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در مسجد تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده ارتش مهاباد برگزار شد نمادی از وحدت شیعه و سنی را در این منطقه به نمایش گذاشت.

در نخستین جمعه از ماه محرم که به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نام گرفته شده جمعی از مادران و کودکان مهابادی در عزای طفل شش ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

 همزمان با فرا رسیدن محرم الحرام هموطنان اهل‌سنت نیز در برپایی و مشارکت در آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه و همگام با شیعیان هستند.

همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند، این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین در کربلا می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ش در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود. این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد، تایلند و... برگزار شد. 

علاوه بر برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی ، اجتماع عزاداران حسینی ، لبیک یا حسین(ع ) ، احلام من العسل و شمیم حسینی از جمله برنامه های مذهبی که در ماه محرم در اماکن مذهبی برگزار می شود . 

۱۳۵۲/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha