راه اندازی ۱۸ موکب از آستارا تا کربلا برای زائران خارجی اربعین

آستارا - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: ۱۸ موکب پذیرایی از زائران خارجی اربعین توسط دستگاه های متولی این استان، در مرزهای آستارا و مهران و شهرهای نجف، کربلا راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا عباس پور روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی آستارا افزود: روزانه در هر موکب صبحانه، ناهار و شام توزیع خواهد شد و  موکب ها در کل برای خدمت به ۳۵ هزار زائر استقرار می یابند.

وی ادامه داد: جمعی از نیروهای شهرداری رشت، نظافت و پاکیزگی اطراف موکب های گیلان را بر عهده دارند و وضعیت گیلان در مقایسه با سایر استان ها از نظر خدمت به زائران اربعین مطلوب است. 

عباس پور گفت: مشارکت مردم گیلان در خدمت به زائران اربعین رضایت بخش است و برنامه های فرهنگی، مهم‌ترین هدف برپایی موکب هاست و مسئولان، در ارتقا کیفیت خدمات تلاش کنند. 

وی افزود: راه اندازی یک واحد صرافی در پایانه مرزی آستارا و ساماندهی دلالان برای خدمات رسانی شایسته به زائران خارجی ضروری است.

در سال گذشته ۱۲ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به ایران وارد و به کربلا عزیمت کرده بودند و امسال پیش بینی می شود این تعداد به ۱۵ هزار نفر برسد. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سالانه ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی از مرز آن تردد می کنند. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha