روسیه: حذف بولتون منجر به عادی سازی روابط با آمریکا نمی‌شود

مسکو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که کنار رفتن جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا تغییری در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد نمی‌کند و باعث عادی سازی روابط دو کشور نمی شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی ریابکوف با بیان این مطلب افزود: به طور سنتی ، چنین تغییراتی منجر به عادی سازی روابط دو کشور نمی شود ضمن اینکه موضع مسکو نیز تفاوتی نکرده است و ما از روی اعمال نه اظهارات یا مقاصد آنها قضاوت می‌کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فروردین ماه سال گذشته، جان بولتون را به جای هربرت مک مستر برگزید تا مشاور امنیت ملی کاخ سفید باشد.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد که بولتون مشاور امنیت ملی خود را از کار برکنار کرده است.

ترامپ در این توییت نوشت که شب گذشته به بولتون اطلاع داده است که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید نیست.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد: من و برخی دیگر از اعضای دولت با برخی نظرات او به شدت مخالف بودیم، لذا از جان [بولتون] که استعفا کند و که امروز صبح تقدیم من شد.
رئیس جمهوری آمریکا گفت که هفته آینده جایگزین بولتون را معرفی خواهد کرد.

بولتون سومین مشاور امنیت ملی ترامپ بود که در مدت ۲.۵ سال گذشته با دولت فعلی همراه بوده است.

ترامپ بارها گفته بود اگر دست بولتون باز بود باید به جنگ با همه جهان می رفتیم.

بولتون دیروز دقایقی پس از برکناری خود نوشت: "دیشب به رئیس جمهوری پیشنهاد دادم که استعفا بدهم، گفت فردا درباره آن صحبت می کنیم".
زمزمه‌های تضعیف موقعیت بولتون در کاخ سفید و احتمال اخراج او از زمانی که ترامپ در برخی مسائل امنیتی در حال عبور از نقش وی به عنوان مشاور عالی امنیت ملی در ایالات متحده بود، شدت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha